حجت الاسلام محمد صادق نازلی رئی اداره تبلیغات اسلامی ریگان شامگاه شنبه در حاشیه این مراسم معنوی از قرآن کریم به عنوان عامل وحدت بخش جهان اسلام نام برد و اظهار داشت : یکی از مهم ترین اهداف نزول قرآن کریم انسان سازی بوده و باید برای تحقق این مهم که نیاز جامعه امروزی است در خصوص ترویج آموزش و فرهنگ قرآنی تلاش کرد.
وی قران را عامل وحدت مسلمانان دانست و گفت : تفرقه و فرقه گرایی درمیان مسلمانان حرام است و باید با تمسک به قرآن، از هرگونه فرقه گرایی در جوامع اسلامی جلوگیری شود.
نازلی بیان داشت: قرآن محور وحدت امت اسلامی است چرا که مومنان و مسلمان را به وحدت و اتحاد دعوت می کند و قرآن به عنوان معجزه جاویدان پیامبراکرم(ص)، عامل یکپارچگی جامعه مسلمانان است.
وی با اشاره به اینکه برادران اهل تسنن و تشیع در شهرستان ریگان با وحدت و انسجام در کنار یکدیگر زندگی مسالمت امیزی دارند ، اظهار داشت: اجرای این گونه برنامه های قرانی در تحکیم وحدت نقش موثری ایفا می کند .
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ریگان با اشاره به اینکه زندگی حقیقی و حیات طیبه در پرتو علم به دستورها و رهنمودهای قرآن شکل می‌گیرد تصریح کرد: توجه بیشتر به قرآن می تواند عامل همبستگی و اخوت و برادری بیشتر میان مسلمانان شود.
نازلی عنوان کرد: قرآن برای انتخاب بهترین زندگی است که سعادت جاودانه در پرتو آن تحقق می‌یابد و در مورد چگونه زیستن است و چگونگی رفتار با خداوند و انسان‌های دیگر را به خوبی تبیین کرده است.
شهرستان ریگان در 285کیلومتری شرق کرمان قرار دارد .
7442/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.