به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان،'یدالله موحد' روز دوشنبه در دومین نشست ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با حضور علیرضا رزم حسینی استاندار سابق کرمان و دیگر اعضای این ستاد ، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک الگوی حکومت جدیدی در کشور ما مستقر شد که ماهیت نظام، استکبارستیزی و مقابله با ظلم و زورگویی در کل دنیاست.
وی با تاکید بر اینکه دشمنان و استکبارجهانی این ماهیت و نظام را بر نمی تابد و همواره در جبهه های مختلف با جمهوری اسلامی ایران در ستیز بوده، تصریح کرد: اکنون نیز این دشمنی ادامه دارد و امروز استکبار با تمام قوا جنگ اقتصادی را علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته است.
موحد تصریح کرد: شیوه مقاومت در این مبارزه و جبهه الگویی است که مقام معظم رهبری تعریف کردند که همان اقتصاد مقاومتی است و راهکاری ماندگار در جبهه اقتصادی است و اگر عمل نشود خیلی کار بر مردم سخت خواهد شد.
وی بیان کرد: افراد لایقی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور و بخصوص در استان کرمان تلاش کرده اند که رزم حسینی استاندار سابق کرمان از جمله آنها هستند و ایده های جدیدی در اقتصاد مقاومتی داشتند و ایده های ایشان در سطح ملی مطرح شد که امیدواریم برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان توسط استاندار بعدی کرمان پیگیری شده و ادامه یابد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه گفت: راه اندازی جنگ روانی و نرم از دیگر کارهای دشمن است و شایعه پراکنی یکی از تاکتیک های آنهاست که اذهان مردم را درگیر دروغ های بزرگ می کنند که اتفاقا این شایعات متوجه افراد خدوم کشور است و استان کرمان نیز طی دو هفته گذشته درگیر دروغ های بزرگ و شایعات بی پایه و اساس شده است.
وی افزود: باید در عرصه جنگ نرم نیز هوشمندانه و با بصیرت به مقابله بپردازیم و در این راستا تکلیف رسانه ها سنگین است و باید این شایعات را خنثی و اذهان مردم را روشن کرده و تلاش دشمن را خنثی تا موجب تزلزل در اعتماد عمومی نشود.
موحد در ادامه درباره مشکلات معین های اقتصادی استان کرمان در روند اداری گفت: دغدغه های معین های اقتصادی این استان را پیگیری و برای رفع مشکلات آنان تلاش خواهیم کرد.
**تقدیر از استاندار سابق کرمان
در این نشست به پاس زحمات بی شائبه در راستای اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی، لوح تقدیری از سوی رییس کل دادگستری استان کرمان به علیرضا رزم حسینی استاندار سابق کرمان که در دوران تصدی مسئولیت توانست با ایده جدیدش با اجرای موفق طرح اقتصاد مقاومتی و با بهره گیری از معین های اقتصادی جانی دوباره بخشیده و تحرک اقتصادی جدیدی را در این استان آغاز کند نیز اعطا شد.
رسیدگی به مشکلات سه شرکت بزرگ معدنی استان کرمان
معاون برنامه ریزی و توسعه قضائی دادگستری کل استان کرمان نیز در خاتمه این نشست از رسیدگی و مطرح شدن مشکلات سه شرکت بزرگ معدنی استان و پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری این استان خبر داد.
مهدی بخشی در حاشیه دومین جلسه ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با حضور اعضا و علیرضا رزم حسینی استاندار سابق کرمان افزود: تصمیمات خوب و ارزشمندی در جهت رفع مشکلات و موانع پیش رو اتخاذ و مصوب شد که مشکلات فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان ابتدا در کمیته حمایت قضائی، حقوقی با حضور اعضای کارگروه مطرح و راهکارهای مناسب جهت رفع موانع تولید و فعالیت های مشروع اندیشیده و نتیجه در ستاد استانی با حضور رئیس کل دادگستری مطرح و پیگیری شود.
این مقام قضائی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد در نشستی با حضور معین های اقتصادی استان و به منظور تبادل نظر و شنیدن مشکلات و موانع احتمالی آنها تشکیل گردد.
بخشی تاکید کرد:رفع موانع و مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی قطعاً در موقعیت کنونی گامی بزرگ در راستای تحقق سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی و پیشگیری از ورشکستگی و تعطیلی شرکت های بزرگ و بیکار شدن هزاران کارگر و نیرو و فعالان خواهد بود.
همچنین معاون برنامه ریزی و توسعه قضائی دادگستری استان کرمان به عنوان رئیس کارگروه حمایت قضائی – حقوقی امنیت اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاری ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی انتخاب شد.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.