به گزارش ایرنا، رمضان امیری روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر افزود: از مجموع زندانیان جنوب استان کرمان نیز 80 درصد بصورت مستقیم مرتبط با مواد مخدر بوده اند.
وی به افزایش 6 درصدی مددجویان زندانها در یک سال اخیر اشاره و بیان کرد: 91 درصد مددجویان زندانهای استان کرمان را مردان و 9 درصد را نیز زنان تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت 407 زندانی در استان کرمان وجود دارد عنوان کرد: 77 درصد زندانیان مواد مخدر استان کرمان متاهل و 23 درصد مجرد هستند.
امیری با اشاره به اینکه 85 زندانیان مواد مخدر در استان کرمان بیش از یک فرزند دارند گفت: 18 درصد مددجویان زندانهای استان کرمان غیر بومی، 82 درصد بومی، 36 درصد سابقه دار و 64 درصد فاقد سابقه کیفری هستند.
وی اظهارداشت: چهار هزار زندانی در استان کرمان متادون دریافت می کند و این نیز زنگ خطر به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه پنج درصد زندانیان مواد مخدر استان کرمان تحصیلات دانشگاهی دارند و پنج درصد از این افراد بیسواد هستند گفت: سایر زندانیان نیز در مقاطع مختلف تحصیل کرده اند.
وی با تاکید بر پرهیز از نگاه جزیره ای به زندان تاکید کرد و ادامه داد: زندان یک تابلوی نمایشگر شاخص ها برای جامعه است و مدیران باید شاخص های مطرح شده را در برنامه ریزی ها بصورت ویژه مدنظر قرار دهند.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.