مجید نژاد بیگلری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 109 هزار و 500 تن از این مقدار گندم خریداری شده مربوط به جنوب و مابقی به شمال استان تعلق دارد.
وی بیان کرد: مقدار 124 هزار تن از گندم خریداری شده ،گندم معمولی و مخصوص آرد خبازی است و 138 هزار و 900 تن گندم درم برای مصرف صنایع و ماکارونی استفاده می شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان اظهار داشت: تاکنون 136 میلیارد تومان از وجه گندم خریداری شده به گندم کاران پرداخت شده و 77 میلیارد تومان مابقی وجه هنوز پرداخت نشده است.
وی بیان کرد: به دلیل کمی بارش ها، تغییر اقلیم و خشکسالی در سال جاری حدود 24 درصد کاهش تولید گندم در استان کرمان داشتیم.
نژاد بیگلری بیان کرد: همچنین سه هزار و 122 تن کلزا به مبلغ 88 میلیارد تومان در استان خریداری کردیم که 86 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است و 20 میلیارد ریال آن باقی مانده است.
وی با بیان اینکه حداقل 50 درصد مبلغ گندم و کلزای خریداری شده به تمامی کشاورزان پرداخت شده است ،افزود: در صورت تامین اعتبار توسط مسئولان شرکت بازرگانی در اسرع وقت مابقی طلب کشاورزان نیز تسویه می شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان تصریح کرد: بخشی از گندم درم تولیدی استان برای مصرف صنعتی و ماکارونی به سایر استان ها صادر می شود و مقداری گندم نیز برای تامین نیاز آرد خبازی از خارج از استان وارد می شود.
16 مرکز خرید گندم از کشاورزان در استان کرمان فعالیت دارند که 11 مرکز در شمال و پنج مرکز در جنوباین استان مستقر هستند.
استان کرمان دارای چهار سیلوی گندم در شهرستان های کرمان، سیرجان، ارزوئیه و جیرفت است.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.