حمید ملانوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به پیشینه اقتصادی جنوب کرمان اشاره کرد و افزود: جنوب استان در طول سال های گذشته به تولید محصولات کشاورزی پرداخته و راه ارتزاق مردم هم از این طریق بوده است.
وی ادامه داد: یکی از ملزومات اولیه کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی بحث تامین آب است و به دلیل خشکسالی های پی در پی طی20سال گذشته، منابع آبی ما به شدت کاهش پیدا کرده و لازمه اش هم این است که ما نگاه خودمان را به تولید، کار، اشتغال و در حقیقت به اقتصاد منطقه تغییر بدهیم.
ملانوری اظهار داشت: در حوزه کشاورزی، مدیریت منابع آب را باید با دقت زیاد انجام داد و با تغییر الگوی کشت، تغییر نوع آبیاری و مدیریت سطح زیر کشت، میزان کشت منطقه را مدیریت کرد و تمامی اینها مباحثی است که در مقوله کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.
  سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان اضافه کرد: همچنین باید به سایر موضوعاتی که به اقتصاد و اشتغال منطقه جنوب استان کمک می کند توجه شود چرا که در این منطقه به لحاظ دارا بودن معادن غنی امکان بهره برداری از معادن نیز وجود خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه امکان ایجاد صنایع وابسته به معادن در این دیار وجود دارد گفت: ایجاد واحدهای صنعتی که بتوانند در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار گیرند موجب توسعه منطقه می شوند.
ملانوری عنوان کرد: در این شرایط می طلبد افرادی که توانمندی دارند با کمک و همکاری دولت به سمت راه اندازی واحدهای صنعتی و کارگاه های تولیدی و حتی ایجاد کارگاه های کوچک و زودبازده خانگی بروند.
وی با تاکید مجدد بر اینکه توجه مردم در حوزه اقتصادی باید تغییر کند، افزود: در جنوب استان کرمان آثار و ابنیه تاریخی قابل توجهی وجود دارد و این ظرفیت می تواند زمینه تحول در صنعت گردشگری این منطقه را فراهم کند.
جنوب استان کرمان متشکل از هفت شهرستان، یک سوم مساحت این استان را به خود اختصاص داده و بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.
9875/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.