به گزارش ایرنا، مرتضی شکوهی روز شنبه در آیین افتتاح طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در کرمان ،با بیان اینکه سال گذشته 40 هزار نفر کمتر از تعداد پیش بینی شده برای سال جاری در این طرح در کشور شرکت کردند ، افزود: هدف اصلی سنجش نوآموزان تشخیص سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی است.
وی اظهار داشت: دانش آموزان با انجام تست های مختلف سلامت بدو ورود به مدرسه با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد که به یادگیری کودکان کمک می کند.
مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: نوآموزانی که در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت نکنند امکان ورود به مدارس را نخواهند داشت.
وی افزود: والدین سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی کودکان را جدی بگیرند و در برنامه زمانبندی به پایگاه های سنجش مراجعه کنند.
شکوهی با بیان اینکه سنجش نوآموزان به صلاح و نفع آنها است تاکید کرد: والدین در روزهای اولیه به ثبت، نام فرزند خود اقدام و شرکت در آزمون سنجش برای فرزندان خود را به عنوان یک تکلیف قلمداد کنند.
وی اظهار داشت: آموزش و پرورش کار هوشمندانه، آگاهانه و با برنامه ای است و نیاز اطلاعات شناخت و آگاهی است و هر میزان آگاهی مان از دانش آموزان بیشتر باشد خدماتی که می توان به آنها ارائه داد ،مناسب تر خواهد بود.
مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اجرای طرح سنجش خسارت آموزشی را کاهش می دهد و جریان سازی فرهنگی در جامعه به وجود می آورد.
شکوهی ضمن ابراز رضایت از عملکرد آموزش و پرورش استان کرمان ، افزود: فعالیت های استانی در راستای تقویت اقدامات ملی است و برنامه های آموزش و پرورش در استان کرمان بسیار خوب اجرا می شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: 61 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در 41 پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در این استان مورد ارزیابی قرار می گیرند.
مهران باهری بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان، پیشگیری از بروز بیماری ها، کمک به بهبود کیفیت آموزش و عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان، جای دهی مناسب دانش آموزان متناسب با توانمندی و استعدادهای تحصیلی آنها را از مهمترین اهداف برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برشمرد.
وی ادامه داد: در این برنامه نوآموزان مورد ارزیابی بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، اختلالات جسمی حرکتی، اندازه گیری توده بدنی، قد، وزن، معاینات اختلالات دهان و دندان وضعیت جلدی و بررسی کارت واکسیناسیون توسط پزشک در پایگاه های سنجش و مراکز سلامت جامعه و پایگاه های درمانی و خانه های بهداشت قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: برنامه سنجش در استان کرمان از 22 خرداد در 39 پایگاه ثابت و 2 پایگاه سیار عشایری اجرا می شود و تا 20 شهریور ادامه خواهد داشت.
دبیر اجرایی برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی استان کرمان گفت: 68 هزار و 522 نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در این استان مورد ارزیابی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: از این تعداد سه هزار و 395 نفر به عنوان نوآموز دیرآموز، 345 نفر دانش آموزان با نیازهای ویژه ذهنی، 2 نفر نیاز ویژه شنوایی،هشت نفر نیاز ویژه بینایی و 10 نفر نیاز ویژه جسمی و حرکتی شناخته شدند.
باهری تاکید کرد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در استان کرمان به صورت الکترونیکی انجام می شود و مدیران مدارس پس از ثبت نام دانش آموزان در پایه اول ابتدایی موظف به ثبت مشخصات دانش آموزان در سامانه سنجش هستند.
وی گفت: والدین بعد از اخذ نوبت از مدارس برای انجام سنجش و ارزیابی سلامت فرزندشان به پایگاه های سنجش و سلامت مراجعه کنند.
باهری گفت: اعتقاد داریم اگر آموزش و پرورش درصدد ارتقای کیفیت آموزش است باید به تفاوت های فردی دانش آموزان توجه کند.
وی ادامه داد: راهبرد ما در آموزش و پرورش استثنایی کیفت بخشی به برنامه سنجش است و در همین راستا از یک ماه گذشته برنامه ریزی و کار انجام شده است.
وی شعار آموزش و پرورش استثنایی را در سال جاری در راستای مقاومت والدین دانش آموزان در زمینه پذیرش معلولیت و کاستی های فرزندانشان 'مصلحت دانش آموز را فدای رضایت افراد نکنیم' اعلام کرد.
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.