شجاعت جوانان جیرفت و حمایت آنها از رهبر معظم انقلاب در دوران تبعید ایشان در جیرفت، سند محکمی بر ولایتمداری مردمان این خطه به شمار می رود و بنا به گفته شاهدان، منزل مقام معظم رهبری کانون مبارزان انقلاب در این شهرستان بود و جوانان زیادی گرد ایشان جمع و از محضرشان فیض می بردند.
تاریخ گواهی می دهد جیرفت نخستین شهری در استان کرمان بود که قیام جوانان انقلابی را بر علیه رژیم خود فروخته طاغوت به خود دید و در عرصه دفاع از کشور نیز جوانان با غیرتش در مقابل گلوله های متجاوزان سینه سپر کرده تا مردم ایران در امنیت و آرامش زندگی کنند.
جیرفت فرزندانی داشت که برای رسیدن به هدف والا از جان خود هم گذشتند و مهم نبود که نتیجه عملکردشان به نام چه کسی تمام می شود چرا که آنها در مکتب امیرالمومنین (ع) آموخته بودند کاری که برای رضای خدا انجام شود بسیار ارزشمند است هر چند که آن کار به اسم شخصی دیگر تمام شود.
بزرگمردانی همچون سردار شهید صَفر معناصری برای دفاع از ارزش های انسانی و مبارزه با ظلم و ظالم، کوچکترین ترسی به دل راه نمی دادند.
آری آنها به دنبال شهرت و مقام هم نبودند و در گمنامی محض برای دفاع از ارزش های انقلاب آن هم در شرایطی نا برابر، با دشمنان ملت مبارزه کردند و من همچنان در حیرتم که جیرفت چه خاصیتی داشت که جوانان شجاعش تمام معادلات دشمن را بر هم می زدند و هر خطی را می شکستند.
امروز نیز اهالی جیرفت همچون گذشته بر عهد خود با امام راحل و مقام معظم رهبری پایبند بوده و عبور از ارزش های انقلاب را خط قرمز خود می دانند.
این شهر خاصیتی عجیب دارد، مردم این دیار با وجود دیدگاه های مختلف سیاسی اما بر سر حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب با هیچ کس تعارف نداشته و یکدست و یکرنگ می شوند.
بی دلیل نیست که جیرفت را دیار ولایت می نامند، آری اینجا دارالولایه است نقطه ای از جهان که مردمانش زیر بار هیچ ظلم و استبدادی نمی روند حتی اگر این آزادی خواهی به قیمت جانشان تمام شود، آنها این را هم در جنگ تحمیلی به اثبات رساندند.
سال 1334 در جیرفت متولد شد و دوران تحصیل خود را در همین شهر سپری و از سال 1354 به عنوان معلم شروع به فعالیت کرد.
این سردارِ جوان ما از همان زمان، مبارزات خود را علیه نظام ستم‌شاهی آغاز کرد و چندین مرتبه در مشهد و شیراز توسط ساواک دستگیر و شکنجه شد.
 او در سال 1359 بنا به فرمان امام‌خمینی (ره) راهی نبرد حق علیه باطل شده و بعد از 20 روز حضور در جبهه سوسنگرد به درجه رفیع شهادت نائل می شود.
 سردار شجاع ما نخستین شهید جیرفت بود.
آری، صفر معناصری اولین تاج سر این شهر بود که برای بقای این نظام و انقلاب، سراسیمه جان داد و شهید شد.
روحش شاد و راهش پر رهرو
رئیس ایرنا در جیرفت
7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.