بزرگی گفت، فرمانده بودن سخت است و فرمانده خوب بودن سخت ترین کار دنیاست و من با دیدن قامت سرهنگ ماشاالله ملایی در روز تشییع پیکر شهید سنجری به سختی این مسئولیت پی بردم.
در دلش آشوبی بر پا بود که درکش خارج از توان ماست، شهرآشوبی بود در میان گونه های فرمانده، قلبش همچون قلب پدری مهربان در سوگ یار جوانش به عزاخانه ای نام آشنا مبدل شده و بند بند وجودش در فراق این یار سفر کرده، نوحه سرایی می کرد.
چه شیرین است برای سربازی که لبخند رضایت فرمانده اش را  در کنار بالینش نظاره کند و امروز با چشمان خود دیدم که فرمانده ای، چشم انتظار لبخند رضایت سربازش بود، سربازی که برای امنیت مردم شهرش خون دلها خورده بود.
مگر می شود آدمی در جوانی، به نقطه ای از محبوبیت برسد که پیر و جوان با شنیدن خبر شهادتش به گریه بیفتند، آری این خاصیت مردان خداست.
فردین سنجری که در راه تامین امنیت فرزندان ما، ردای شهادت را به تن کرد، با دعای هزاران نفر از مردم جنوب کرمان در گلزار شهدای جیرفت آرام گرفت اما از جمعیتی که برای بدرقه اش آمده بود می توان دریافت که راه و اندیشه این شهید  همچنان باقیست و یادش و خاطره اش تا ابد زنده خواهد ماند، این را کودکی به نام رادان که بعد از دیدن شهید سنجری، به لباس مقدس پلیس علاقه مند شده بود به ما یادآور شد و هنگام شنیدن خبر شهادت وی گفت، فردین یک قهرمان است و نمی میرد، راست گفت در مکتب ما، شهید نمی میرد.
آری سرداران شهید جیرفت این روزها میزبان جوانی شجاع و با غیرت هستند که در لباس خدمت به مردم از جان شیرین و با ارزش خود گذشت.
فرمانده اما با وجود این غم سنگین، دلش قرص بود چرا که یار با وفای خود را به دستان سرداران شهیدی می سپارد که آبروی زیادی در پیشگاه خداوند دارند.
فرمانده بودن سخت است و من سختی و سنگینی این عنوان را در صورت سرهنگ ملایی نظاره گر بودم که چگونه تلاش می کرد چشمان تر خود را از دید دوربین ها دور نگه دارد تا مخلان امنیت، ذره ای احساس وجود نکنند، آری فرمانده ما امروز برای اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر، یک پیام داشت به این مضمون، این خاک قداست دارد و فردین های جیرفت نخواهند گذاشت که قطره ای از خون پاک شهید سنجری به هدر رود.
خسته نباشی فرمانده.
سرهنگ ماشاالله ملایی فرمانده انتظامی جیرفت بود که چند روز قبل از شهادت فردین سنجری، بازنشسته شد و امروز سرهنگ دوم رضا محمدرضایی از فرماندهان خوش نام نیروی انتظامی سرپرستی فرماندهی انتظامی شهرستان جیرفت را به عهده دارد.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
رئیس ایرنا در جیرفت
7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.