به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان کرمان، محمد سلمانی با تاکید بر تکریم مودیان مالیاتی و تسهیل اطلاع رسانی افزود: ستاد طرح جامع مالیاتی و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات با بهره گیری از دانش و توان تخصصی نیروهای داخلی سازمان و استفاده از آخرین استانداردها و تکنولوژی های هوشمند اقدام به طراحی نرم افزار گوشی های هوشمند کرده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان در توضیح امکانات تعبیه شده در این سامانه گفت: با فراهم شدن امکان ورود و احراز هویت با اطلاعات کاربری ایجاد شده در سامانه ثبت نام الکترونیک مودیان مالیاتی، هر مودی پس از تکمیل ثبت نام می تواند با شماره اقتصادی خود که دارای یک نام کاربری و کلمه عبور محرمانه است از بسیاری از خدمات الکترونیک مالیاتی از جمله نرم افزار هوشمند گوشی استفاده کند.
وی ادامه داد: نمایش پروفایل واحد در نرم افزار گوشی برای مودیان که بیش از یک نام کاربری دارند از دیگر مشخصات سامانه مذکور است و چنانچه مودی با هر کدام از اطلاعات نام کاربری خود وارد نرم افزار هوشمند گوشی شود پروفایل مالیاتی کامل خود و اطلاعات سایر ثبت نام های خود را مشاهده می کند.
به گفته سلمانی نمایش تمام پرونده های ثبت نامی مودی به همراه اطلاعات آنها از جمله اطلاعات عمومی پرونده، وضعیت پرونده ثبت نام، اطلاعات پرونده مالیاتی متصل به ثبت نام، اعضاء و شرکاء ثبتی و پرداخت ها و قبوض الکترونیک پرداختی (وصول شده و نشده) و نمایش لیست اظهارنامه های ارسالی وی طی سالیان گذشته از جمله امکانات این نرم افزار است.
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان با اشاره به آگاهی از آخرین اخبار مالیاتی از طریق این سامانه گفت: نمایش لیست تمام قبوض مالیاتی صادر شده برای مودی صرف نظر از قبوض الکترونیکی نیز امکان پذیر است.
وی افزود: ابلاغ الکترونیک از دیگر ویژگی های این نرم افزار است که پس از نهایی سازی سامانه ابلاغ الکترونیک سازمان فعال خواهد شد به نحوی که مودی به محض صدور برگه مالیاتی در گوشی خود یک پیام دریافت و می تواند برگه ابلاغی خود را مشاهده کند.
سلمانی ادامه داد: با توجه به ماهیت این نرم افزار مودی می تواند همواره و بدون نیاز به هیچ سیستم دیگری تنها در صورت اتصال به اینترنت از اطلاعات پرونده های مالیاتی خود به صورت 24 ساعته در هفته مطلع شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان امکان تعامل دوطرفه بین مودی و سازمان در یک کانال امن و پر سرعت را از جمله امکانات بسیار مهم نرم افزار مذکور دانست و خاطرنشان کرد: اعتراضات و شکایات و یا ارسال پیشنهادات و انتقادات مودیان از جمله کاربردهای این سامانه است.
با توجه به گستردگی بیشتر سیستم عامل اندروید در کشور، پروژه نرم افزار تلفن هوشمند در فاز نخست ویژه این سیستم عامل و در فاز بعدی ویژه سیستم عامل IOS طراحی خواهد شد و راهنمای الکترونیکی نرم افزار مذکور در سامانه مربوطه به نشانی http://Msg.tax.gov.ir جهت بهره برداری قرار داده شده است.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.