به گزارش ایرنا، حسین سلاح ورزی روز چهارشنبه در همایش هم اندیشی و بررسی نقش تشکل ها در توسعه اقتصادی استان کرمان افزود: اعضای تشکل های خصوصی با حضور در شوراهای گفت و گو با قوه مجریه طی یکسال گذشته 15.5 درصد مشارکت داشته است.
وی ادامه داد: این میزان در قوه مقننه و قضائیه 2 برابر است.
سلاح ورزی اظهار داشت: بیش از 50 درصد استانداران در 17 استان در شوراهای گفت و گو با بخش خصوصی در این استان ها حضور دارند.
وی گفت: شورای نگهبان به استناد اصل 60 قانون اساسی درپی کاهش نقش نمایندگان بخش خصوصی در این شوراها است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: مشارکت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این شوراها به میزان 70 درصد بوده و نقش پررنگ تری در این زمینه داشته است.
وی عنوان کرد: اگر تشکل محوری جایگزین عضو محوری نشود ،اقدامات توسعه ای به نتیجه نمی رسد زیرا تشکل ها به عنوان بازوی مشورتی، نقشی موثر در اقتصاد کشورها ایفا می کنند.
وی گفت: تشکل ها و سازمان های مردم نهاد عمده ترین نقش را در بهبود فضای کسب و کار کشور در راستای جذب سرمایه گذار و اقدامات توسعه ای برعهده دارند.
سلاح ورزی افزود: مهمترین وظیفه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و بخش خصوصی در قانون مستمر بهبود مستمر فضای کسب و کار، ارائه نظرات مشورتی به سه قوه بوده است و باید این دستگاه ها در قالب آیین نامه ها این قانون را اجرایی کنند.
وی ابراز کرد: هدف قانون گذار از حضور بخش خصوصی در شوراهای مشورتی، جلوگیری از موازی کاری دستگاه ها و تشکل ها و ایجاد زمینه هم افزایی فعالیت تشکل ها بوده است.
وی گفت: بخش خصوصی از راه تشکل ها، شورای گفت و گو و مشورتی دولت را در فرایند توسعه همراهی می کند و نمایندگان تشکل ها می توانند در این شوراهای حاکمیتی حضور یابند.
نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: دستاورد شوراهای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ازجمله تشکیل جلسات منظم و حل کردن بسیاری از مشکلات اقتصادی کلیدی و یا فراهم کردن زمینه اجرای آن بوده است.
وی اضافه کرد: با پیگیری هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برخی از مشکلات مالیاتی بخش خصوصی برطرف شده است.
وی با بیان اینکه فرآیند مشورتی بخش خصوصی و حاکمیتی باید نتیجه محور باشد گفت: دغدغه بخش خصوصی داشتن نماینده ای در نشست های حاکمیتی بوده و اتاق بازرگانی بدنبال کیفی سازی و نتیجه محوری در شوراهای مشورتی است.
سلاح ورزی افزود: باید فعالیت های پژوهشی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تقویت شود تا در مجامع تصمیم گیری نقشی پررنگ تر داشته باشد.
همایش هم اندیشی و بررسی نقش تشکل ها در توسعه اقتصادی استان کرمان با حضور نمایندگان تشکل ها و مسئولان بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی این استان برگزار شد.
دولت تدبیر و امید بصورت ویژه در جهت توسعه اقتصادی کشور نقشی کلیدی برعهده بخش خصوصی گذاشته است.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.