به گزارش ایرنا، زهرا موسی پور روز یکشنبه در نشست ظرفیت سازی و پشتیبانی از فعالیت‌های دفاتر تسهیل گری استان کرمان در محل استانداری گفت: راه اندازی دفاتر تسهیل گری یک رویداد برجسته و نیک در حوزه فرهنگی و اجتماعی این استان محسوب می شوند.
وی اظهار داشت: مسائل اجتماعی به مراقبت دائمی نیاز دارند لذا باید با راهنمایی های مداوم این مسائل را برطرف کرد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان گفت: با ایجاد این دفاتر بیش از 6 نفر از مقطع تحصیلی بیش از لیسانس در هر دفتر تسهیل گری اشتغال بکار می شوند.
وی افزود: اعتبار فراوانی طی سال جاری برای مقابله با آسیب های اجتماعی در محلات، حاشیه شهرها و بافت های فرسوده استان کرمان هزینه خواهد شد.
موسی پور ابراز کرد: این دفاتر در 100 محله و 10 استان کشور از جمله کرمان در حال احداث هستند و اعتبار راه اندازی آنها توسط سازمان اجتماعی کشور تامین شده است.
**جهاد دانشگاهی مجری طرح دفاتر تسهیل گری در کرمان است
رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان نیز در این نشست گفت: بی توجهی به آسیب های اجتماعی سایر اقدامات دستگاه ها را بی تاثیر می کند و جهاد دانشگاهی مجری اجرای طرح دفاتر تسهیل گری در استان کرمان است.
رضا کامیاب مقدس افزود: راه‌اندازی دفاتر تسهیل گری اقدامی بزرگ در راستای کاهش آسیب های اجتماعی استان کرمان است.
وی عنوان کرد: محلات، بافت های فرسوده و حاشیه های شهر کرمان برای اجرای طرح دفاتر تسهیل گری توسط جهاد دانشگاهی انتخاب شده اند.
وی گفت: دفاتر تسهیل گری در سه ماه نخست فعالیت خود، به گردآوری اطلاعات محله های آسیب پذیر می پردازند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان افزود: طرح مطالعات آمایش توسط جهاد دانشگاهی این استان به عنوان الگو به سایر استان ها ابلاغ شده است.
وی بیان کرد: همچنین جهاد دانشگاهی استان کرمان آمادگی دارد به عنوان معین اقتصادی شهر کرمان فعالیت خود را آغاز کند.
عمده ترین و اصلی ترین وظیفه دفاتر تسهیل گری ایجاد ارتباط با ساکنان بافت های فرسوده، معرفی مشوق ها، تسهیلات و معافیت های موجود و حل مشکلات احتمالی آنها در زمینه نوسازی بناها و تجمیع ساختمان ها است.
تسهیل گری، آسان ساختن و سرعت بخشیدن به فرایند یا اتفاقی است که عموما از راه فعالیت ها و یا ساز و کارهای اجتماعی انجام می شود.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.