به گزارش ایرنا، محمد رضا علیزاده روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: موسیقی نواحی یکی از منابع مهم تاریخ شفاهی کشور محسوب می شود که با آداب، رسوم و فرهنگ سرزمین ایران پیوند خورده است.
وی تصریح کرد: وجود اقوام و اقلیم های مختلف در استان کرمان، تنوع موسیقی نواحی را به دنبال داشته و حدود 35 ساز، مقام و رقص محلی در حوزه موسیقی نواحی در کرمان وجود دارد.
وی بهره مندی مردم کرمان از فضای با نشاط موسیقی نواحی و میزبانی مناسب از هنرمندان را جزو اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
وی افزود: ایجاد فضای مناسب به منظور ارائه آثار خلق شده موسیقی بومی، بسط و تعمیق خلاقیت و آفرینش هنری در موسیقی نواحی از اهداف جشنواره موسیقی است.
علیزاده با بیان اینکه سال قبل 40 هزار نفر از برنامه های موسیقی نواحی ایران بازدید کردند تصریح کرد: موسیقی نواحی زمینه ای برای معرفی استعدادها و ظرفیت های استان کرمان بویژه در بخش گردشگری فرهنگی است.
وی اظهار داشت: جشنواره موسیقی نواحی ایران با افتتاح نقاره خانه بازار وکیل از 11 اردیبهشت آغاز می شود و تا چهاردهم اردیبهشت ادامه دارد.
وی گفت: در بخش اجراهای جنبی در قالب هفت گروه، ۴۶ نفر شرکت کننده در بخش اصلی، ۱۵ نفر پیشکسوت و ۱۲ نفر ساز ساز، ۹ نفر از برگزیدگان جشنواره جوان موسیقی نواحی و از استان کرمان ۶ گروه در بخش اصلی جشنواره حضور خواهند یافت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: شرکت کنندگان در یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در شهرستان های زرند، رفسنجان، بردسیر، انار، سیرجان، جیرفت، بافت، بم، نرماشیر، فهرج و ریگان اجرا خواهند داشت.
وی بیان کرد: از 21 استان در موسیقی نواحی شرکت کننده داریم و محوریت جشنواره بر آفرینش کلام مبتنی بر اشعار حماسی است.
*نمایش آثار تونی کرگ در کرمان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: ویژگی خاص استان کرمان در حوزه هنرهای تجسمی است و گنجینه هنری ارزشمندی در موزه هنرهای صنعتی وجود دارد.
وی افزود: در تعامل با موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه آثار تونی کرگ هنرمند اهل کشور انگلستان از یازدهم اردیبهشت به مدت 2 ماه در موزه هنرهای صنعتی کرمان برپا می شود.
علیزاده بیان کرد: 35 مجسمه، 140 طراحی و 60 عکس از این هنرمند صاحب نام در کرمان به معرض دید علاقه مندان به نمایش گذاشته می شود.
وی اظهار کرد: همچنین در آستانه برگزاری نمایشگاه آثار تونی کرگ 6 نمایشگاه در 6 نگارخانه کرمان بطور همزمان از روز گذشته(جمعه) آثار خود را در کرمان به نمایش گذاشته اند.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.