در این یادداشت آمده است، روستای خَبر واقع در شهرستان بافت در استان کرمان منطقه ای بکر برای بوم گردی و در میان دشت های خشک و وسیع کرمان است و به خاطر سرسبزی زیاد آن به شمال کوچولو معروف شده و به دلیل هوای مساعد آن مقصد هر پنجشنبه و جمعه های جنوبی ها است.
روستای خبر در 35 کیلومتری بافت کرمان واقع شده که منطقه ای بکر برای بوم گردی و در میان دشت های خشک و وسیع کرمان است و به خاطر سرسبزی زیاد آن به شمال کوچولو معروف شده و بدلیل هوای مساعد آن مقصد هر پنجشنبه و جمعه های جنوبی ها است.
روستای خبر از توابع بخش خبر شهرستان بافت در استان کرمان است که این روستا با طول تقریبی چهار کیلومتر و عرض متوسط 2 کیلومتر در نقطه پایانی رشته کوه زاگرس واقع شده است.
این روستا از بهم پیوستن چشمه های مناطق شرقی و شمالی این روستا رودی دائمی به نام رودخانه خبر تشکیل می شود که باغات گردو و انار را در حاشیه این رودخانه آبیاری می‌کند و پس از گذشتن از روستاهای متعدد به سد شکراب می ریزد.
محصول عمده باغات منطقه خبر، گردو است و درآمد عمده مردم از راه باغداری و تولید محصولات باغی از جمله گردو، انار، بادام، زردآلو، آلبالو بدست می آید.
جمع‌ آوری محصولات جنگلی مانند بنه و بادام کوهی و گیاهان دارویی همچون آویشن و زیره و دامداری و زنبورداری و در سال های اخیر گردشگری بعنوان منابع فرعی درآمد در این دهستان محسوب می شود.
در حاشیه شرقی و جنوبی این روستا پارک ملی خبر که به عنوان یازدهمین پارک ملی ثبت شده در ایران به شمار می رود، قرار دارد و این پارک در سال 1378 به درجه حفاظتی پارک ملی ارتقا پیدا کرده است.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.