به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان علی حاجی زاده پنجشنبه شب افزود: در ماده 35 قانون نظام مهندسی وظیفه نظارت بر عهده وزارت راه و شهرسازی و این اداره کل گذاشته شده است اما با امکانات موجود نمی توان بطور کامل این وظیفه را به ثمر رساند.
وی در سمینار معرفی نرم افزار نظارت عالیه موضوع ماده 35 قانون نظام مهندسی با حضور کارشناسان استانهای جنوبی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی طبق ماده 35 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ها مسئولیت نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای تمامی ساختمان ها و طرح های شهرسازی و عمرانی شهری را برعهده دارد.
وی گفت: بررسی گزارش ها به صورت لحظه ای برای تصمیم گیری کلان مدیریتی، برنامه ریزی عمیق، کاهش هزینه ها، افزایش سرعت عمل مهندسان و کاهش برخی خطاهای نظارتی از ویژگی های این نرم افزار است.
مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه وشهرسازی استان کرمان افزود: طراحی نرم افزار نظارت عالیه موضوع ماده 35 در راستای سیاست های وزارت راه و شهرسازی و اجرای دولت الکترونیک انجام شده است.
وی با اشاره به روند نظارت عالیه در استان کرمان اظهار کرد: این روند در استان کرمان همانند سایر نقاط کشور پس از وقفه کوتاهی از سه ماه پایانی سال 92 آغاز شده است.
حاجی زاده گفت: 181 مورد از جمله 194 هزار مترمربع بازدید مسکن و ساختمان در اجرای روند جدید نظارت عالیه در استان کرمان در سال 92 انجام گرفته است.
وی ادامه داد: از این میزان بازدید حدود 10 نفر به شورای انتظامی مهندسین ناظر معرفی شده است.
وی از 501 بازدید از ساختمان در سال 93 خبرداد و گفت: بیش از یک میلیون و 95 هزار مترمربع زیربنای این بازدیدها بوده و در این زمینه 55 نفر به شورای انتظامی معرفی شدند و 48 مورد رای صادر شده است.
مدیر مسکن راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه در سال 94، 493 بازدید انجام شده که شامل یک میلیون و 71 هزار مترمربع است؛ افزود: 43 نفر به شورای انتظامی معرفی شدند که منجر به صدور 33 رای شد.
وی همچنین به 276 مورد بازدید شامل 803 هزار مترمربع در سال 95 اشاره کرد و گفت: در این بازدیدها 10 نفر به شورای انتظامی مهندسین معرفی و چهار رای صادر شده است.
وی تصریح کرد: در 6 ماه نخست سال قبل ،226 مورد شامل 444 هزار مترمربع بازدید انجام شده که 23 نفر به شورای انتظامی معرفی شدند و یک رای صادر شده است.
حاجی زاده گفت: روند توسعه نرم افزارها در حوزه راه و شهرسازی موجب توسعه مهندسی در استان و کشور می شود.
سمینار معرفی نرم افزار نظارت عالیه موضوع ماده 35 قانون نظام مهندسی به میزبانی اداره کل راه وشهرسازی استان کرمان و با حضور کارشناسان ادارات کل راه و شهرسازی فارس، لارستان، هرمزگان، ایرانشهر، سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان برگزار شد.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.