به گزارش ایرنا ، علیرضا رزم حسینی عصر روز چهارشنبه در دیدار با نمایندگان جامعه کارگری استان کرمان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته کار و کارگر افزود: طی سالهای گذشته تجمع های به حق کارگری داشته ایم و در شورای تامین پافشاری کرده و اعلام می کنیم حق ندارید با کسی که اعتراض به حق دارد، برخورد کنید.
وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که در استان کرمان انجام و نهادینه شده است شکل گیری مولفه گفتمان است.
به گفته استاندار تجمع های نارضایتی در استان کرمان در سال 96 نسبت به سال 95 حدود 15 درصد کاهش پیدا کرده که یکی از دلایلش وجود گفتمان بوده است.
وی اظهار کرد: نشستی را پیرامون رفع مشکلات کارگری بزودی در استان کرمان برگزار خواهیم کرد.
**دولت یازدهم تلاش زیادی برای رفع مشکل ذغالسنگ انجام داد
رزم حسینی افزود: دولت یازدهم تلاش زیادی برای رفع مشکلات بخش ذغالسنگ در این استان انجام داد اما اشکال کار این است که بخش مصرف و تولید ذغال یک متولی پیدا کرده است یعنی وزارت تعاون هم تولیدکننده و هم مصرف کننده ذغال است.
وی افزود: ما معتقدیم به دلیل اینکه صنعت ذغال از تکنولوژی روز عقب مانده قیمت ذغال بالا رفته و نتوانسته ایم با بازار جهانی رقابت کنیم.
استاندار کرمان افزود: وزیر صنعت و معدن برای رفع مشکلات حوزه ذغال در کرمان آمادگی دارد و کافی است با 200 میلیون دلار تسهیلات ماشین آلات جدید وارد کنیم.
وی ادامه داد: ضمن اینکه ذغالسنگ کوره بلند میدکو که امسال افتتاح می شود بخش عظیمی از مشکلات بخش ذغالسنگ را برطرف می کند.
به گفته استاندار کرمان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا ابتدای کار دولت یازدهم، متوسط ایجاد اشتغال در استان کرمان 23 هزار و 802 شغل بوده که این مهم در دولت یازدهم با ایجاد 30 هزار شغل شروع و در سال گذشته این رقم به حدود 40 هزار شغل رسید.
وی تاکید کرد: اگر می خواهیم به نقطه تعادلی در حوزه اشتغال استان دست پیدا کنیم باید سالانه 70 هزار فرصت شغل ایجاد کنیم در حالی که در شرایط فعلی فقط می توان بین 40 تا 50 هزار شغل ایجاد کرد.
وی ادامه داد: به منظور رسیدن به این شرایط باید سالانه 50 تا 60 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان کرمان انجام شود.
رزم حسینی تاکید کرد: باید زمینه را برای سرمایه گذاری و وجود فضای وحدت آمیز و تعاملی در استان کرمان فراهم و سرمایه گذاران را جذب کنیم و بخشی از این کار با وجود معین های اقتصادی انجام می شود.
وی گفت: حجم خیرینی که در امور استان مشارکت می کنند بی سابقه است و افراد نیکوکاری داریم که در امنیت مشارکت می کنند.
**10 هزار میلیارد تومان پروژه در کرمان افتتاح می شود
استاندار کرمان با اشاره به اینکه 23 هزار میلیارد تومان پروژه طی دولت تدبیر و امید در کرمان افتتاح شده است ، گفت: 10 هزار میلیارد تومان پروژه دیگر نیز مردادماه سال جاری در این استان با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد.
رزم حسینی افزود: افتتاح پروژه های مختلف در استان کرمان بیانگر وجود ظرفیت های بالای اقتصادی و تلاش کارگران خدوم و زحمتکش است.
وی با بیان اینکه اقتصاد کشور در طول هشت ساله یک دولت آسیب دیده و بهبود این اوضاع زمانبر است اظهار داشت: نباید مردم را ناامید کنیم زیرا کشور ما ظرفیت های زیادی برای توسعه دارد.
استاندار کرمان تاکید کرد: ایران طبق آمار بانک جهانی در شمار کشورهایی است که سالانه 80 تا 100 میلیارد دلار افزایش تولید ناخالصی دارد و این مهم بر بنیه اقتصادی قوی این کشور تاکید دارد.
/ 5054/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.