به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه جیرفت، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سیاست ها و رویکرد فرهنگی و اجتماعی وزرات علوم تبیین و بزودی ابلاغ می شود.
فضل الله ایرجی کجوری افزود: افزایش مشارکت دانشجویان، گسترش و تعمیق فعالیت های مذهبی، مناسبتی، فرهنگی، اجتماعی و هنری یکی از سیاست های مهم سال جاری برای دانشگاه ها مشخص شده است.
وی تصریح کرد: هماهنگی و همکاری با سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی در راستای اجرای برنامه های ملی فرهنگی یکی دیگر از رویکرد های مهم وزارت است که امیدواریم در سال جاری به آن توجه ویژه شود.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی یکی از مهمترین سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را پیگیری موضوع دانشگاه کارآفرین و مسئولیت اجتماعی دانست و بیان کرد: این مهم با توجه شخص وزیر و معاون فرهنگی و اجتماعی در دستور کار است و با تام توان در حال اجرا است.
وی تصریح کرد: بیش از هشت هزار و 500 انجمن علمی فعال دانشجویی در حوزه های مختلف در دانشگاه ها و تحت پوشش و نظارت وزارت علوم فعالیت دارند.
وی ادامه داد: بیش از سه هزار و 800 کانون فرهنگی، اجتماعی و هنری فعال در دانشگاه ها مشغول فعالیت هستند که برنامه هایی در سطوح مختلف دانشگاهی، منطقه ای و ملی برای آنها برنامه ریزی شده است.
وی با بیان اینکه نشریات دانشجویی در همه بخش ها در حال انتشار است، گفت: بیش از 6 هزار نشریه در دانشگاه ها در حال انتشار است.
**نشست مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاهی منطقه هشت کشور در دانشگاه جیرفت برگزار شد
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این نشست گفت: نشست های مناطق موجب تبادل نظر و بسیار مفید است.
فضل الله ایرجی کجوری افزود: انجام فعالیت های فرهنگی باید تداوم داشته باشد و ما در منطقه فعالیت فرهنگی نیاز داریم در کوچکترین بعد نیاز های جوانان در شهرها به درستی پاسخ داده نمی شود.
وی بیان کرد: بر اساس گواهی گزارش فعالیت های فرهنگی دانشگاه های منطقه، منطقه جنوب جز مناطق بسیار فعال بوده است.
مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز گفت: پژوهش هایی را که در گستره کشور انجام شده بود جمع آوری کردیم تا ببینیم نیازهای جامعه و جوانان چیست و این پژوهش ها باتوجه به هزینه های زیاد اما کابرد خوبی نداشته اند در این پژوهش ها ارتباط بین دانشگاه ها بسیار کم بود.
رئیس دانشگاه جیرفت نیز گفت: دانشگاه جیرفت در ارتقاء فرهنگ منطقه فعالیت های فرهنگی بسیاری انجام داده و در این راستا می تواند بسیار موثر واقع شود.
شاهپور کوهستانی با بیان این مطلب که جنوب استان کرمان از نظر اجتماعی، فرهنگی و اقتصای یک منطقه خاص است افزود: بیش از 18 اداره کل در جنوب کرمان وجود دارد که مستقل از مرکز استان فعالیت دارند این مهم نشان دهنده یک ضرورت در منطقه است که باعث شده ادارات کلی چون فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی استقلال پیدا کنند و زیر نظر وزارت خانه های خود فعالیت داشته باشند.
نشست مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاهی منطقه هشت کشور با حضور مدیرکل فرهنگی و اجتماعی و مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مدت 2 روز در دانشگاه جیرفت برگزار شد.
** با حضور امام جمعه جیرفت و جمعی از مسئولان محلی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد از جانبازان و پاسداران مشغول در دانشگاه جیرفت تجلیل شد.
امام جمعه جیرفت در این آیین گفت گفت: امروز به برکت سپاه پاسداران و حرکت های علمی و تحقیقاتی جوانان این مرز بوم ایران اسلامی به یک ابر قدرت در منطقه تبدیل شده است.
حجت الاسلام سعادت فر افزود: در عرصه های مختلف جمهوری اسلامی پیشرفت های بزرگی کرده است و این پیشرفت ها برگرفته از مدیریت جهادی و تلاش شبانه روزی است.
رییس دانشگاه جیرفت هم در ادامه این آیین گفت: ابتکار راهبردی حضرت امام (ره) در تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نامگذاری روز میلاد امام حسین (ع) به عنوان روز پاسدار، بیانگر پیوند ذاتی این نهاد مقدس انقلابی و پاسداران سلحشور با فرهنگ عاشورا و کربلای حسینی است.
شاپور کوهستانی افزود: حافظه تاریخی ملت ایران و امت اسلامی نقش ارزشمند سپاه در جبهه های مبارزه با ضدانقلاب و گروهک‌های تروریستی و جریان‌های تجزیه طلب و قومیت‌گرا، دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور در هشت سال دفاع مقدس را فراموش نمی کند و این مهم بعد از جنگ تحمیلی در عرصه های چون حمایت و همراهی با محور مقاومت و رزمندگان اسلام در مصاف با جنگ‌های نیابتی و تروریست تکفیری در منطقه راهبردی غرب آسیا ادامه داشته است.
چهار هزار دانشجو و 110 عضو هیات علمی در دانشگاه جیرفت فعالیت می کنند.
7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.