سید یعقوب موسوی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چنانچه بعد از تعطیلات افت قیمت گوجه فرنگی داشته باشیم دولت اقدام به خرید توافقی این محصول خواهد کرد.
وی علت کاهش قیمت پایین محصول گوجه فرنگی طی روزهای اخیر را افزایش دما بخاطر تغییرات اقلیمی در زمستان 96 و به بازار آمدن همزمان این محصول دراستان های همجوار هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در جنوب کرمان 2 اقلیم برای محصولات گوجه فرنگی، سیب زمینی و پیاز وجود دارد، تصریح کرد: شهرستان منوجان کاملا هم اقلیم با استان هم مرز هرمزگان است و مشابهت بسیار زیادی در مراحل کاشت، داشت و برداشت با این استان دارد ..
وی کاهش مصرف را هم از دیگر دلایل افت قیمت دانست و افزود: گوجه کاران در برداشت این محصول صبور باشند تا مسافران نوروزی بویژه در پایتخت به شهرهای پرجمعیت خود برگردند تا تقاضا به حالت عادی برگردد.
وی گفت: بر اساس رایزنی هایی که با مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی وپیگیری هایی که از طریق استانداری کرمان انجام شد و نشستی که در شهرستان رودبار جنوب انجام شد چنانچه افت قیمت بعد از تعطیلات داشته باشیم دولت حتما واردعمل شده وبا قیمت توافقی نسبت به خرید محصول گوجه فرنگی اقدام خواهد کرد .
سطح زیر کشت محصول گوجه فرنگی در شهرستان رودبار جنوب بیش از 6هزار هکتار است.
رودبار جنوب یکی از هفت شهرستان جنوب کرمان است و در فاصله 330 کیلومتری مرکز این استان قرار دارد.
7450/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.