به گزارش ایرنا محمدجواد فدایی عصر پنجشنبه در نشست مشترک مجمع نمایندگان و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان در محل استانداری افزود: این استان از برنامه تعیین شده برای اشتغالزایی 12 درصد جلوتر بوده و هم اکنون درحال راستی آزمایی شغل های ایجاد شده در این استان است.
وی با بیان اینکه اشتغالزایی در این استان در پنج عنوان خلاصه می شود اظهار کرد: کمیته امداد، بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای اشتغالزایی خرد، خانگی و خود اشتغالی، دخیل هستند و در این زمینه 224 میلیارد تومان اعتبار به این استان تخصیص داده شده و از این میزان 85 درصد در سال 96 به استان کرمان ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: اعتبار 215 میلیارد تومانی به میزان 96 درصد از این اعتبار به بانک ها معرفی شده است و اعتباری که بانک ها پرداخت کرده اند 73 درصد بوده که 11 هزار و 522 شغل ایجاد می کند.
وی گفت: اعتبارات اشتغال فراگیر طی 2 ماه آخر سال ابلاغ شده و سهمیه استان کرمان 618 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و تاکنون 302 میلیارد تومان برابر با 49 درصد به بانک ها ابلاغ شده است.
فدایی افزود: ظرف بیش از 2 ماه گذشته 524 میلیارد تومان به میزان 85 درصد از این اعتبار به بانک ها معرفی شده و تا به امروز پرداختی بانک ها 2.4 درصد بوده است و استانداری کرمان درپی افزایش این پرداختی است.
وی عنوان کرد: سهم استان کرمان در پرداخت تسهیلات برای اشتغال روستایی 400 میلیارد تومان بوده و 99 میلیارد تومان برابر با حدود 25 درصد از این میزان به بانک ها ابلاغ شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: افرادی برای دریافت تسهیلات تا سقف 258 میلیارد تومان به بانک ها معرفی شدند و بانک ها تاکنون 2.3 درصد از این میزان را پرداخت کرده اند.
وی افزود: بر اساس طرح کارورزی فارغ التحصیل دانشگاه ها به دوره های آموزشی معرفی می شوند آموزش می بینند و در مدت کارآموزی مبلغی به آنها پرداخت می شود و تا 6 ماه در آن واحد مشغول بکار شده و دولت 2 سال بیمه این افراد را پرداخت می کند.
فدایی اضافه کرد: سهمیه استان کرمان برای طرح کارورزی 3 هزار و 500 نفر هدف گذاری شده و یکهزار و 340 نفر حدود 30 درصد از این افراد تاکنون به دوره های آموزشی معرفی شده اند.
نشست مشترک مجمع نمایندگان استان کرمان با کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این استان به ابتکار استاندار برای حل راحت تر مشکلات اشتغال و سرمایه گذاری این استان امروز (پنجشنبه) در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد.
این نشست با حضور استاندار کرمان، معاون امور اقتصادی استاندار، مجمع نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه های اجرای، بخش خصوصی و معین های اقتصادی برگزار شد و مدیران دستگاه ها برای بهبود وضعیت اشتغال در این استان به بحث و تبادل نظر پرداختند.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.