به گزارش ایرنا یحیی صادقی روز پنجشنبه در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان کرمان و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در محل استانداری افزود: 6 هزار و 117 نفر شغل از محل منابع داخلی کمیته امداد و منابع بانکی تامین شده است.
وی ادامه داد: مابقی اشتغال ایجاد شده نیز از طریق تعامل با کارفرماها و مشاغل کارفرمایی بوده و راستی آزمایی شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: یکهزار و 626 تخته فرش در 11 ماه نخست سالجاری بوسیله مددجویان این کمیته بافته شده و به فروش رسیده و پول آن به مددجویان پرداخت شده است.
وی افزود: 9 هزار و 950 نفر از اعضای خانوارهای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در سالجاری آموزش مستمر دیده و افرادی که رشته های تحصیلی متناسب با اشتغال خود نداشته اند امروز به تکنیسین خوبی تبدیل شده و تخصص افراد متناسب با نیاز صنعت و استان کرمان تنظیم شده است.
صادقی عنوان کرد: گلخانه های استان کرمان نیز امسال توسعه یافته و به 2 برابر افزایش یافته است و این گلخانه ها سوددهی خوبی به خصوص در جنوب این استان داشته است.
وی همچنین ضمن قدردانی از استاندار کرمان برای پیگیری جدی اشتغال این استان گفت: 100 درصد اعتبارات بانکی تخصیص یافته به استان کرمان در حوزه کمیته امداد جذب شده است و درخواست پرداخت مابقی اعتبارات در یک ماه نخست سال آینده داده شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان همچنین از معاونان استاندار و بانک ها برای تلاش، همدلی و دلسوزی آنها در رابطه با حمایت از کمیته امداد امام خمینی (ره) تقدیر کرد.
**ایجاد 3115 شغل در حوزه بهزیستی کرمان
مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون سه هزار و 115 نفر شغل بوسیله این ارگان در استان ایجاد شده است.
عباس صادق زاده گفت: این اداره کل توانسته تاکنون 17 درصد و بیش از سهمیه تعیین شده در کارگروه اشتغال برای سال 96 شغل ایجاد کند.
وی افزود: اثر گذاری وام های اعطا شده بسیار اهمیت دارد لذا باید زمانی که دولت دست حمایت خود را از مددجویان بهزیستی برمی دارد این مددجویان روی پای خود بایستند و متکی به خودشان باشند.
نشست مشترک مجمع نمایندگان استان کرمان با کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این استان به ابتکار استاندار برای حل راحت تر مشکلات اشتغال و سرمایه گذاری این استان امروز (پنجشنبه) در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد.
این نشست با حضور استاندار کرمان، معاون امور اقتصادی استاندار، مجمع نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه های اجرای، بخش خصوصی و معین های اقتصادی برگزار شد و مدیران دستگاه ها برای بهبود وضعیت اشتغال در این استان به بحث و تبادل نظر پرداختند.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.