به گزارش ایرنا، سردار رضا بنی اسدی فر روز پنجشنبه در رزمایش طرح ترافیکی نوروز 96 افزود: برغم همه اقدامات حفاظتی و امنیتی که در نوروز 96 به کار گرفته شد متاسفانه در سطح استان در ایام تعطیلات سال قبل 182 فقره تصادف رخ داد که 50 نفر در این حوادث فوت و 258 نفر مجروح شدند.
وی با بیان اینکه با سهل انگاری و بی توجهی به قوانین و مقررات شاهد داغدار شدن تعداد قابل توجهی از هم میهنان هستیم تصریح کرد: امیدواریم با درس گرفتن از اتفاقات گذشته و با استفاده از تجارب تلخی که به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات و کم توجهی به فرامین پلیس منجر به خسارت های غیرقابل جبران به بدنه انسانی جامعه شده، در تعطیلات سال جدید با هم پوشانی، تعامل مثبت، خویشتن داری، صبر و حوصله بتوانیم این اتفاقات را به صفر برسانیم.
فرمانده انتظامی استان کرمان تاکید کرد: همه افراد جامعه باید به این موضوع توجه و پلیس را کمک کنند و اقدامات فردی، اجتماعی و دستگاه های متولی باید به کمک پلیس بیایند تا بتوانیم از بروز حوادث رانندگی غیرقابل جبران جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به اجرای طرح ترافیکی نوروز 97 افزود: در این طرح 2 هزار و 155 نفر نیروی انسانی و 564 دستگاه خودرو از رده های هلال احمر، اورژانس، راهداری، پلیس راه و امداد خودرو آماده خدمات رسانی در حوزه انضباط ترافیکی در محدوده استان کرمان هستند که هر کدام با پایگاه های ثابت و سیار خدمت رسانی می کنند.
سردار بنی اسدی فر تاکید کرد: مسئولان تقاضا دارند که مردم توجه لازم را به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در محورهای مواصلاتی استان داشته باشند.
وی گفت: اقدامات ترافیکی پلیس و شعار تعطیلات امسال، آرامش بهاری با نظم و امنیت نامگذاری شده که قطعا با همکاری و همپوشانی دستگاه های مختلف و همراهی مردم محقق خواهد شد.
** شاخص امنیتی استان کرمان برتر اعلام شد
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: در سال گذشته در شاخص های امنیتی استان کرمان به عنوان استان برتر شناخته شد و رتبه نخست را کسب کرد و در بحث چهارشنبه آخر سال، کرمان یکی از امن ترین استان های کشور بود و تنها هشت نفر مصدوم سطحی در کل شهرستان های استان داشتیم.
خلیل همایی راد افزود: استان کرمان تاکنون 25 دستگاه دوربین در شمال و 2 دستگاه در جنوب داشت که با پیگیری های استاندار و تلاش همه دستگاه ها، محور کرمان - سیرجان و کرمان - بم نیز تحت پوشش تصویری قرار گرفت.
وی تصریح کرد: امیدواریم تا خرداد ماه 97 محورهای مختلف استان با نصب 110 سامانه نظارتی دیگر تحت پوشش قرارگیرند و با نصب این سامانه ها، شاهد افزایش 500 درصدی سامانه های پایش تصویری در محورهای مواصلاتی استان کرمان خواهیم بود که به کاهش تصادفات منجر شود.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.