به گزارش دریافتی ایرنا از پایگاه خبری پلیس فتا، سرهنگ یادگارنژاد با اشاره به اینکه استفاده از اینترنت که در برقراری ارتباطات دوستانه، سایتها و کانال ‌های دوست‌ و همسریابی و نرم افزار صیغه یاب جایگاه ویژه‌ ای در بین جوانان پیدا کرده است افزود: این امر موجب شده کلاهبرداران و مجرمان سایبری فعالیت ‌های مجرمانه خود را از طریق اینگونه سایت ها و کانال ها پیش ببرند و با استفاده از این ابزار کاربران را به دام اندازند.
وی اظهار کرد: این نرم افزارها که به نحوی وجود خارجی هم ندارند و تنها تصاویری که از آنها منتشر شده به صورت جعلی و فتوشاپی است و فقط جنبه کسب درآمد برای برخی از افراد دارد.
رئیس پلیس فتا استان کرمان ادامه داد: مهمترین موضوع در استفاده از این نرم افزارها نداشتن اصالت و عدم اعتبار آنهاست که با باور غلطی که در ذهن برخی افراد وجود دارد منجر به سرقت اطلاعات شخصی و بانکی آنها از طریق نصب بدافزار، ارجاع به صفحات جعلی (فیشینگ) و غیره است.
یادگارنژاد برای جلوگیری از به دام افتادن افراد در سایت های دوست یابی و غیره توصیه کرد: این ذهنیت را از خودتان دور کنید که با افراد ملاقات کننده در این سایت ها می توانند شریک زندگی خوبی برای شما باشند، بسیاری از افراد هویت واقعی شان را ابراز نمی کنند.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: در مورد اینکه چه اطلاعاتی را در سایت های شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، دقت داشته باشید چرا که کلاهبرداران از اطلاعات و تصاویر شما برای ایجاد هویت جعلی و هدف گذاری شما برای کلاهبرداری استفاده خواهند کرد.
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.