به گزارش ایرنا، احمد علیرمضانی روز سه شنبه در نشست خبری به منظور معرفی برنامه های نوروز سال 97 با بیان اینکه یک کرمان بیشتر وجود ندارد افزود: ما به کرمانی بودنمان افتخار می کنیم لذا نباید بین رسانه ها و مناطق استان خط کشی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: صدا و سیمای کرمان از خرده فرهنگ و گویش ها در برنامه ها در دست تهیه استفاده می کند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: اطلاع رسانی مسئولیتی سنگین، خطیر و پرمشغله است لذا افرادی که حرفه خبرنگاری را انتخاب می کنند باید عاشق این کار باشند.
وی با بیان اینکه خبرنگاران و اهالی رسانه لحظه ای فارغ از خبر و اطلاع رسانی نیستند گفت: سال جاری نیز برای کشور و استان پرحادثه ای بود.
وی هدف از برگزای این نشست را اعلام برنامه های عید نوروز صدا و سیما اعلام کرد و گفت: در آخرین نظرسنجی ها میزان مخاطب و رضایتمندی مخاطبان از این نهاد ارتقا یافته است.
علیرمضانی با بیان اینکه در بخش سیما 67 درصد ببینده و 88 درصد اعلام رضایت ثبت شده است و در صدا با 34 درصد مخاطب و 94 درصد رضایتمندی وجود دارد.
وی با بیان اینکه صدا و سیما برای تهیه و تولید سه انیمیشن و پویانمایی قرارداد بسته است تصریح کرد: سریال 26 قستی خانه مادری از تولیدات مرکز کرمان در عید نوروز با موضوع معضلات اجتماعی از سیمای کرمان پخش می شود.
وی با اشاره به اینکه سریال موریانه ها نیز در سیمای کرمان در حال تهیه است گفت: سریال سرسرا در کنداکتور برنامه های عید نوروز قرار گرفته است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: میزان آثار نمایشی در کنداکتور برنامه های امسال صدا و سیمای کرمان به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته و تلاش شده آثار تولیدی کرمان در برنامه بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد.
وی از برنامه های سلام سال نو، به تماشای بهار، عیدانه، دیدار با مشاهیر و بزرگان، شهر به شهر، تازه شو، در شهر، روستا به روستا، ره عشق، کرمان ورزش سلامت نوجوان، با نمایندگان و سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سال تحویل به عنوان برنامه های نوروز سال در صدا و سیمای کرمان جاری نام برد.
وی تصریح کرد: بخش زیرنویس سیما نیز به عنوان رسانه ای مستقل برای معرفی کرمان استفاده شده است و امسال قابلیت های گردشگری این استان معرفی می شود.
علیرمضانی گفت: شبکه استانی کرمان با توجه به قرار گرفتن بر روی امواج ماهواره شبکه ای بین المللی است و شبکه استانی صدای کرمان نیز 24 ساعته در حال فعالیت است.
وی با اشاره به توجه به گویش های محلی و رودبار جنوب افزود: از آیتم های مناسب در برنامه های با این عنوان استفاده خواهد شد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان تاکید کرد: میان برنامه های شبکه استانی غالبا با موضع معرفی جاذبه های گردشگری استان کرمان است.
وی گفت: سه میلیون 300 گردشگر سال گذشته به استان کرمان وارد شد که به دلیل اطلاع رسانی رسانه ها در این بخش بود.
علیرمضانی افزود: رسالت رسانه های کرمان، آبادی و توسعه استان است لذا معرفی ظرفیت های استان در میان برنامه ها در سال جاری دیده شده است.
وی افزود: باید در داخل استان خودمان را نقد کنیم اما در خارج از آن باید خوبی ها و ظرفیت های کرمان را معرفی کنیم.
وی افزود: صدا و سیما در بخش خبر نیز بخش های متنوعی دارد و اطلاع رسانی از نیازمندی های استان در صدا و سیما انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: اطلاع رسانی آداب و رسوم اجتماعی و گویش ها و شاد زندگی کردن در برنامه های صدا و سیما لحاظ شده است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کرمان گفت: این نهاد اخیرا معاونتی به عنوان فضای مجازی ایجاد کرده و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.
وی افزود: اقداماتی در این بخش آغاز شده و به طور مثال برای امشب به عنوان چهارشنبه سوری کلیپ های هشدار دهنده ای در فضای مجازی پخش شده است.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.