به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، 'علیرضا رزم حسینی' در کمیسیون راهها با تاکید بر افزایش علایم راهنمایی و رانندگی در جاده های استان کرمان، تصریح کرد: باید در ایام افزایش تردد جاده ای استان بتوانیم از نیروی کمکی پلیس استفاده کنیم.
وی افزود: باید کنترل های فیزیکی توسط پلیس در جاده های برون شهری استان کرمان افزایش پیدا کند و این موضوع نیز در کشورهای پیشرفته به وضوح قابل مشاهده است.
رزم حسینی خاطرنشان کرد: هم اکنون استان کرمان رتبه سوم کشور در زمینه میزان جاده ‌های استان را دارد اما در بخش وجود امکانات بین راهی رتبه بیست و چهارم کشور را به خود اختصاص داده که هیچگونه همخوانی با یکدیگر ندارند و باید در صدور مجوزات برای ایجاد اقامتگاه ها کمتر سختگیری صورت گیرد.
75.7 درصد تصادفات استان کرمان مربوط به خودروهای افغانی‌ کش‌ است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز گفت: استان کرمان در تعداد پاسگاه پلیس راه رتبه 30 کشور و در امداد جاده‌ای رتبه 15 کشوری را دارد.
'مصطفی آیت‌ الهی‌ موسوی' با بیان اینکه بیشترین تصادفات در استان‌ هایی است که بیشترین طول راهها را دارند تصریح کرد: بیشتر تصادفات استان کرمان در مسیر عبور و مرور افغانی کشها است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان بیان کرد: تصادفات محور کرمان - بم در سال جاری60 درصد افزایش یافته است که 90 درصد تلفات جاده‌ ای این مسیر مربوط به افغانی‌ کشها است.
وی ادامه داد: در مسیرهایی که دوربین پایش تصویری نصب است، رشد تصادفات آن منفی است، به‌ طوری‌ که فوتی‌ های این محورها 67 درصد کاهش یافته است.
آیت‌‌ اللهی ‌موسوی عنوان کرد: تعداد تصادفات مربوط به افغانی‌ کشها 75.7 درصد افزایش یافته است که 90 درصد آن مربوط به جاده کرمان - بم است.
** جاده ‌های کرمان حیاط خلوت سرعت رانندگان است
سرهنگ 'یوسف نجفی' فرمانده پلیس راهور شمال استان نیز در این جلسه گفت: در سال جاری 16 درصد افزایش برخورد رخ به رخ را شاهد بوده ایم ضمن اینکه در تصادفات ناشی از استفاده از تلفن همراه 11 درصد افزایش داشته ایم.
وی ادامه داد: همچنین در حرکات مخاطره آمیز 28 درصد افزایش تصادف و در توقیف خودروها 18 درصد افزایش داشته ‌ایم.
وی از لزوم شناسایی متغییرها در راستای کاهش تصادفات سخن به میان آورد و بیان کرد: تلفات استان کرمان در سال قبل حدود 90 نفر کمتر بوده که در مقایسه با سایر استان‌ های دیگر جزء بهترین استان‌ های کشور بوده است.
فرمانده پلیس راهور شمال استان کرمان از افزایش 10 میلیونی تردد خودروها در سال جاری و افزایش سرعت را از جمله دلایل افزایش تصادفات استان برشمرد و عنوان کرد: به دلیل آنکه در استان های همجوار ما دوربین ‌های پایش تصویری نصب شده اما جاده های استان کرمان به این دوربین ‌ها مجهز نیستند لذا کرمان حیاط خلوت سرعت رانندگان است.
وی به تاثیر افغانی کشها در تصادفات اشاره و بیان کرد: در چند روز قبل یک تصادف که به دلیل انحراف به چپ تریلر بود و در آن حادثه پنج نفر سرنشین خودروی سواری کشته شدند، پس از بررسی‌ ها مشخص شد که یک خودروی افغانی کش در همان زمان از این محل تردد کرده است.
نجفی با بیان اینکه در سال جاری تعداد تلفات در تصادفات خودروهای افغانی کش صد در صد افزایش داشته است ادامه داد: در سال گذشته بیشتر خودروهایی که واژگون شدند تک سرنشین بوده‌اند اما متاسفانه در سال جاری اینگونه نبوده است، ضمن این که قابل توجه است که در سال جاری افزایش چندانی در تعداد فقره تصادفات نداشته‌ایم اما در شدت تصادفات و در نتیجه تعداد فوت شدگان افزایش داشته ‌ایم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در اقدامات بازدارندگی و امدادی دستگاه‌های مربوطه افزایش داشته‌ ایم، لذا باید روی رفتار مردم مطالعاتی صورت گیرد تا علت افزایش تصادفات مشخص شود.
1.5 نفر، متوسط فوت شدگان تصادفات جاده ای برون شهری کرمان
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان نیز گفت: در 9 ماه گذشته سال جاری، 672 نفر فوتی در راه های برون شهری استان کرمان داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25.6 درصد افزایش داشته است.
'محمدرضا بلوردی با بیان اینکه استان کرمان در تعداد فوتی های جاده ای هم اکنون رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در سال گذشته میزان فوتی های جاده ‌ای استان 535 نفر بوده است.
وی ادامه داد: ضمن آنکه تعداد شدت تصادفات نسبت به سال گذشته بیشتر شده که شاید یکی از این دلایل افزایش سرعت خودروها در جاده های استان بوده است.
بلوردی با بیان اینکه در سال جاری شاهد 249 نفر فوت در صحنه در جاده های برون شهری استان بوده ایم اظهار کرد: در هر تصادف برون جاده ای استان، متوسط 1.5 نفر کشته می شوند و این در حالی است که فقره های تصادفات جرحی و فوتی استان، 2.4 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه 50 درصد تصادفات برون شهری استان در محورهای اصلی و 49 درصد در محورهای روستایی بوده است تصریح کرد: از این بین 60 درصد تصادفات منجر به فوت استان در جاده های اصلی بوده که 238 مورد ناشی از واژگونی خودرو بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان تصریح کرد: محور کرمان - بم در رتبه اول مسیرهای اصلی استان در تعداد فقره های تصادف و همچنین منجر به فوت بوده به طوری که 72 درصد تصادفات استان در این محور صورت گرفته است.
وی ادامه داد: دلایلی مختلفی برای افزایش میزان تصادفات در این محور وجود دارد و کمیسیون های راه و شهرسازی، اورژانس و ... به دنبال کنترل این محور هستند اما برخی دلایل نیز از کنترل این مجموعه خارج است.
بلوردی با بیان اینکه نزدیک به 50 درصد از تصادفات استان در بین ساعت های 16 تا 20 بوده است، اظهار کرد: طبق آمار تردد شمارهای استان، در کرمان براساس تردد شمارها 82 میلیون تردد صورت گرفته است که نسبت به سال گذشته 10 میلیون تردد افزایش پیدا کرده است.
** نصب 130 دوربین کنترل سرعت تا اردیبهشت 97 در استان
'خداداد مقبلی' در کمیسیون راه های استان با بیان اینکه در سال جاری 300 کیلومتر روکش آسفالت جاده های استان کرمان انجام شده است گفت: در محور کرمان به بم که حادثه خیز ترین جاده استان است هم اکنون هیچگونه نقطه حادثه خیزی وجود ندارد.
مقبلی به پیگیری‌ های اداره راهداری استان کرمان برای نصب دوربین های کنترل سرعت در جاده های استان اشاره و تصریح کرد: هم اکنون در محور کرمان به سیرجان 16 مورد و محور بم به کرمان 14 مورد، بعنوان دو محور حادثه خیز استان، دوربین های کنترل سرعت نصب شده است و امیدواریم تا اردیبهشت ماه سال آینده، 130 دوربین دیگر در محورهای اصلی استان نصب شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه 60 درصد فوت شدگان محورهای برون شهری استان در سال جاری در محل حادثه جان خود را از دست داده اند تصریح کرد: متوسط فوت شدگان تصادفات در بیمارستان ها در کشور در حدود 40 و در استان کرمان 36 درصد بوده که نشان می دهد.
حمیدرضا رشیدی نژاد افزود: حضور اورژانس در صحنه حوادث بموقع بوده است و باید تجهیز و توسعه ناوگان پلیس صورت گیرد.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.