به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، حمید ذکاء اسدی روز یکشنبه در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: لازم است برنامه سال آینده مجموعه های ذیربط بر اساس اهداف کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان ارائه شود تا راهکاری در این زمینه داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه قاچاق کالا و ارز لطمه بزرگی به اقتصاد کشور وارد می کند و سطح اشتغال را پایین می‌آورد اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز تولید را دچار مشکل می‌ کند، اما سلامت مردم مهمترین اصل در قاچاق کالا است، زیرا کالاهای قاچاق موجب تهدید این مقوله مهم می‌ شوند.
وی عنوان کرد: جوانان ورزشکاری که قرص ‌های مکمل را مصرف می‌ کنند به این مهم توجه ندارند که قلب، کبد و کلیه‌ های آنها در آینده دچار مشکل می ‌شود بنابراین باید آموزش‌ های لازم را در این زمینه از سوی دستگاه ‌های ذیربط و رسانه‌ ها به مردم ارائه کرد.
ذکاء‌اسدی گفت: وزارت جهاد کشاورزی که وظایفی را در مورد بحث سلامت مردم بر عهده گرفته است، باید نظریه صریح کارشناسی درباره کالاهای موجود در بازار ارائه دهد.
وی اضافه کرد: طی 2 سال گذشته سعی کرده‌ ایم، نیروهای امنیتی و انتظامی را وارد مسائل جزئی و بازار نکنیم و تمرکز آنها روی باندهای بزرگ قاچاق باشد و اصناف بر بازار نظارت کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: آنفولانزای مرغی در بسیاری از استانها شیوع پیدا کرده و در استان کرمان شاهد همکاری دستگاههای ذیربط برای جلوگیری از تلفات ناشی از این بیماری هستیم.
ذکاء‌اسدی همچنین در پایان سخنان خود نسبت به عرضه بذرهای قاچاق آلوده در بازار هشدار داد و تاکید کرد: اگر نسلهای آینده به دلیل مصرف گندم و یا نهال آلوده دچار مشکل شوند، ما باید پاسخگو باشیم.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.