به گزارش ایرنا فرماندار جیرفت روز سه شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی سه مدرسه خیرساز در جیرفت گفت:10 مدرسه توسط خیرین مدرسه ساز از آغاز به کار دولت تدبیر و امید در بخش اسماعیلی این شهرستان احداث شده است.
احمد امینی روش افزود: بعد از استقرار دولت تدبیر و امید، شهرستان جیرفت به جایگاه اصلی خود در آموزش و پرورش دست یافته و با افتخار می گوییم که امروز در موقعیت بسیار مناسبی از نظر شاخص های آموزشی هستیم.
فرماندار جیرفت با بیان این که 96 مدرسه با هفت هزار دانش آموز در بخش اسماعیلی این شهرستان فعال است اظهار کرد: امروز هم شاهد کلنگ زنی 2 مدرسه خیرساز در مناطق محروم هستیم.
وی با تاکید بر استفاده از توان و ظرفیت سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی برای رفع مشکلات آموزش و پرورش و احداث طرح های مدرسه‌ سازی گفت: 12 درصد دانش‌ آموزان این شهرستان در مدارس غیردولتی تحصیل می ‌کنند که توسعه سرمایه ‌گذاری در حوزه مدرسه ‌سازی می ‌تواند این تعداد را افزایش دهد.
امینی روش سرمایه‌ گذاری در آموزش و پرورش را زمینه‌ ساز توسعه جامعه دانست و بیان کرد: افزایش مشارکت مردمی با توجه به کمبود بودجه و منابع می‌ تواند برخی کاستی را جبران کند.
رئیس آموزش و پرورش جیرفت نیز گفت: امروز عملیات اجرایی همزمان مدارس اله آباد هرندی، شهدای هوکرد و ابتدایی روستای پشت مرز برگزار شد.
مجید امیرتیموری افزود: مدرسه راهنمایی سه کلاسه خیرساز شهدای هوکرد با اعتبار یک میلیارد و 700میلیون ریال و زیربنای 170 مترمربع کلنگ زنی شد.
سه هزار و 800 فرهنگی، کار تعلیم و تربیت 40 هزار دانش آموز را در 425 مدرسه شهرستان جیرفت بر عهده دارند.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.