مجید سلطانی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی، کمک های فنی و اعتباری، رونق تولید، اشتغال فراگیر و منابع داخلی بانک ها به طرح های سرمایه گذاری بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت شده است.
وی ادامه داد: از مجموع این میزان تسهیلات جذب شده مبلغ 376 میلیارد تومان سرمایه در گردش و 65 میلیارد تومان سرمایه ای است.
وی اظهار کرد: علاوه بر اعتبارات تملک دارایی سرمایه‏ ای (عمرانی) از ابتدای سال جاری تاکنون از محل منابع تسهیلاتی در زیربخش های صنایع تبدیلی و تکمیلی و پروژه های آب و خاک و گلخانه، شیلات، مکانیزاسیون کشاورزی، آبیاری تحت فشار و دام از محل منابع صندوق توسعه ملی و کمک های فنی و اعتباری و اعتبارات رونق تولید و اشتغال فراگیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان تزریق شده است است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گفت: اعتبار طرح های زیربخش کشاورزی جنوب کرمان نیز در قالب اعتبارات سرمایه ای برای احداث گلخانه، صنایع تبدیلی و تکمیلی، آبزی پروری، مکانیزاسیون کشاورزی، آبیاری تحت فشار، دام و آب و خاک و هم به صورت اعتبارات سرمایه در گردش حوزه زراعت، باغبانی و صنایع تبدیلی پرداخت شده است.
وی افزود: اعتباراتی از محل منابع صندوق توسعه ملی به میزان 150 میلیارد تومان به صورت شناور در زیر بخش های صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و همچنین با اهمیت بخش بازرگانی و صادرات محصولات کشاورزی و اعتباری به مبلغ 100 میلیارد تومان (شناور) از محل صندوق توسعه ملی به صورت سرمایه در گردش برای تقویت و رونق صادرات و نیز از محل اعتبارات توسعه روستایی و عشایری اعتباراتی (با سود 8-6 درصد) در طرح های اولویت دار این بخش در دست اقدام است به متقاضیان واجدشرایط پرداخت خواهد شد.
سلطانی نژاد با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گفت: این سازمان در بخش کشاورزی جنوب کرمان اجرای 39 طرح شاخص استانی و پیشنهادی دستگاه در سطح منطقه را در دست اجرا دارد که در بین دستگاه های استان از پیشرفت بالایی برخوردار و به عنوان یکی از دستگاه های برتر استانی است.
سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تولید می شود.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.