به گزارش ایرنا احمد انارکی محمدی در جمع مردم و راهپیماییان 22 بهمن در میدان شهدای رفسنجان افزود: به دلیل آرسنیک موجود در آب رفسنجان تصفیه خانه مرکزی ایجاد و آب سالم و بدون آرسنیک تحویل مردم داده می شود.
وی ادامه داد: در سفر رئیس جمهوری تقاضایی به وزیر صنعت، معدن و تجارت دادیم که برای رعایت حال مردم و مطالبه گری های مردم این کار صورت گیرد و مردم این دغدغه آب آشامیدنی را نداشته باشند.
وی اظهار کرد: با تصفیه کل آب شهرستان رفسنجان، از پساب این آب برای صنعت استفاده خواهیم کرد.
انارکی محمدی افزود: در مورد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سفر رئیس جمهوری به استان کرمان یکی از مطالبات مجمع نمایندگان این استان دادن اختیارات به استاندار کرمان بود که اگر در هیئت وزیران مصوب شود.
وی گفت: بسیاری از مشکلات با مدیریت استاندار در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی راهگشا و برطرف خواهد شد.
وی از حضور مردم رفسنجان در راهپیمایی 22 بهمن تشکر و قدردانی کرد و افزود: امروز رهبر انقلاب اسلامی حضور مردم را در راهپیمایی 22 بهمن متفاوت ارزیابی کردند و این حماسه در رفسنجان هم متفاوت تر از سالهای گذشته بود.
وی خاطرنشان کرد: امروز یکی از سرداران در کشور حاج قاسم سلیمانی است که جهان از نقشه ها و ایده های نظامی وی جا مانده است و این از افتخارات نظام است.
وی به عملکرد یکساله خود در طول یکسال گذشته اشاره کرد و افزود: بسیاری از ورودی های روستاها که موجب بروز تصادفات می شد و نیز ورودی های شهر که کمترین روشنایی داشتند به سیستم روشنایی مجهز شدند.
وی افزود: مهمترین معضل در بحث شهرسازی پلاک 2094 است که عده ای از مردم رفسنجان از ساخت و ساز مانده اند و کسی پاسخگوی زمینهای واگذار شده به این مردم نیست و در سال های گذشته 2 نوبت به ثبت شخصی و دولتی رسیده و باید این معضل مرتفع شود.
وی گفت: دومین جاده حادثه خیز استان کرمان محور نوق به رفسنجان است که سالانه 18 نفر بر اثر تصادف در این محور کشته می شوند که توانستیم ردیف دولتی برای تعیین پیمانکار جهت دوبانده شدن اختصاص و جذب شود.
انارکی محمدی اظهار کرد: در بحث فرودگاه که زیر ساخت مهم رفسنجان است 35 کیلومتر کابل کشی داخلی فرودگاه و نصب چراغهای داخلی و سیستم سرمایشی و گرمایشی در سالن ترانزی با هزینه بالغ بر 6 میلیارد تومان انجام شده ضمن اینکه فیبرنوری به طول 28 کیلومتر از رفسنجان به فرودگاه انجام شده است.
وی در زمینه بهداشت و درمان هم بیان کرد: طرح تحول نظام از طرح های مهم در کشور است و در کنار ارائه خدمات به بیماران، مجتمع مس مبالغ خوبی برای بیمارستان رفسنجان می پردازد و ماهیانه مبلغی برای درمان و کمک به بیمارستان داده می شود.
انارکی محمدی با اشاره به کمبود 400 نیروی مربی و معلم در رفسنجان گفت: 300 معلم که از رفسنجان در مناطق جنوب استان به مدت 9 سال مشغول به تدریس بودند سال گذشته به رفسنجان و انار منتقل شدند.
نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: 95 درصد آب در رفسنجان و انار به بخش کشاورزی است و امید که با مدیریت صحیح منابع آب و استفاده از روش نوین آبیاری آبها مدیریت شوند که در این زمینه برای اراضی بدون سند تسهیلات ارائه می شود تا به آبیاری نوین مجهز شوند.
وی یاداور شد: در بحث تامین اجتماعی 75 درصد مردم رفسنجان در قالب 200 هزار نفر زیر پوشش تامین اجتماعی اند پیگیری مسئولین و تقاضای مردم باعث شده پلی کلینیک تامین اجتماعی در آینده نزدیک ایجاد شود.
رفسنجان با 311 هزار نفر در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار: نجمه حسنی*
3029/7433
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.