به گزارش ایرنا ،سردار سرلشگر پاسدار محمدعلی عزیزجعفری شامگاه چهارشنبه در نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: روحیه و مدیریت جهادی سه شرط اصلی اخلاص در عمل، سخت کوشی و تلاش مضاعف و مخالف داشتن است زیرا کار جهادی باید مخالف داشته باشد و ساده ترین مخالف آن، سنت ها، وضع جاری و عادت ها است.
وی با تاکید براینکه یکی از معضلات بزرگ ما در انجام کار، عادت کردن به روش های جاری کار است، عنوان کرد: در بحران های اجتماعی تا زمانی که به مردم نقش ندهیم، حل نخواهد شد و باید مردم را در حل مشکلات مشارکت دهیم.
سردار جعفری با تاکید بر اینکه ایجاد تغییر و تحول و ارائه کار جدید با مخالفت همراه است، تصریح کرد: باید بدانیم کشور ما نیاز به کارو تلاش مضاعف با روحیه جهادی دارد که بتوانیم با مشکلات مواجه شده و آنها را حل کنیم.
وی تصریح کرد: اینکه مردم را عادت دهیم که همه کار آنها را دولت انجام دهد، درست نیست و برای رفع این موضوع، مدل اداره کشور و روش توسعه در کشور که اکنون در دست انجام است باید در آن تجدید نظر شود زیرا با این روش روز به روز دولت سنگین تر می شود و باید کار را به خود مردم واگذار کنیم.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تبعیض، فقر و فساد را سه چالش اصلی کشور دانسته اند، گفت: باید با این موارد مبارزه شود و مسئولان اجرایی کشور باید در این زمینه اقدام کنند.
وی تصریح کرد: اقدامات مطلوب معین های (یاوران )اقتصادی استان کرمان در کشور مبنای رفع همه چالش های اصلی درکشور خواهد شد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از استاندار کرمان تقدیر کرد و گفت: ایشان با روحیه جهادی و روحیه دوران دفاع مقدس و با دلسوزی بسیار خالصانه برای مردم شهید پرور استان کرمان تلاش می کنند.
وی ادامه داد: مدیریت استان کرمان با وجود تمرکز اختیارات در مرکزیت، ندادن اختیارات، بروکراسی اداری و سایر سختی ها، به صورت خستگی ناپذیر و با روحیه بالا به تلاش جهادی خود ادامه می دهند.
وی گفت: ایشان ادامه دهنده راه شهیدان و هم رزم و همدم شهیدان بوده اند و انتظار است که با روحیه جهادی، سختی ها و ناملایمات را تحمل کرده و از موانع با جهش بلند عبور کنند.
سردار جعفری ادامه داد: ایشان پرورش یافته دانشگاه دفاع مقدس هستند و می دانیم که رزمندگان در دوران دفاع مقدس هیچ مانعی را مانع نمی دانستند و با عزم و اراده و تلاش و سختکوشی از آن عبور می کردند.
وی با بیان اینکه شاهد اقدامات بسیار موثر در استان کرمان هستیم، گفت: امیدواریم الگو سازی که در استان کرمان آغاز شده است، در آینده ای نزدیک در سطح کشور اجرایی شود و استان کرمان به عنوان یک استان نمونه در استقرار عدالت در کشور در رابطه با توسعه باشد.
وی اظهار کرد: بی عدالتی در توسعه از چالش های اساسی کشور است که در استان کرمان با روحیه عدالت محوری استاندار در حال رفع است و این کار، کار بسیار بزرگی است و این الگوسازی در کشور ما یک نیاز بسیار جدی برای پیشرفت و آبادانی کشور است.
سردار جعفری افزود: می دانیم که فشار زیادی روی مدیریت اجرایی استان کرمان است و امیدواریم خداوند متعال و روح شهدا به استمداد ایشان بیایند.
وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: انقلاب اسلامی پیشرفت های بسیار بزرگی در حوزه مادی داشته و دستاوردهای معنوی آن بسیار بیشتر بوده است.
وی استقلال، آزادی، امنیت کامل، بی نظیر و مثال زدنی را از دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: ایران اسلامی درحال حاضر از امنیت قابل قبولی برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ مقاومت در منطقه و جهان با شکست پی در پی دشمنان در منطقه حاصل شده است و اینکه فرهنگ مقاومت در کشورهای اسلامی منطقه در جریان است، از دستاوردهای دفاع مقدس به شمار می رود.
وی تصریح کرد: شکست هیمنه دشمنان و ابرقدرت های شرق و غرب به برکت انقلاب و مبارزات و ایستادگی های ملت ایران حاصل شده است و هیمنه دشمنان و ابرقدرت ها را شکسته است که دشمنان نمی توانند ان را تحمل کنند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر به آموزه های امام راحل دقت کنیم می بینیم اهداف انقلاب اسلامی، توسعه، پشرفت و عدالت در کشور و نیز ایستادگی در برابر ظلم و استکبار است و انقلاب اسلامی به خوبی این اهداف را دنبال کرده است.
وی انقلاب اسلامی را دارای دو بعد داخلی و خارجی دانست و گفت: انقلاب اسلامی در بعد خارجی بسیار موفق و رو به جلوو با شتاب و سرعت بالا رو به پیشرفت است و بار اصلی آن بر دوش همشهری محبوب شما حاج قاسم سلیمانی است که به توسعه نهضت اسلامی و بیداری اسلامی در منطقه می انجامد.
وی شکست قطعی داعش و آزادی کامل سوریه را مورد اشاره قرار داد و افزود: انقلاب اسلامی در بعد داخلی بعد از یکسری پیشرفت ها در عرصه های سازندگی و زیرساخت ها، با چالش اساسی موجود یعنی اقتصاد و معیشت مردم روبرو است که معضل بزرگی است و دشمنان نیز از راه فشار و تحریم اقتصادی در صدد رسیدن به اهداف خود هستند.
وی ادامه داد: همه امید داریم و بر این باور هستیم که مسائل داخلی کشور، فساد اداری، مشکلات معیشتی و تبعیض و نکاتی که به مدیریت در کشور برمی گردد قابل حل است اما متاسفانه تاکنون نشده است.
وی گفت: در فرمایشات رهبری تاکید شده که مشکلات کشور با مدیریت و روحیه جهادی و انقلابی قابل حل است.
وی اظهار کرد: ایران اسلامی به تنهایی در هشت سال در برابر ابرقدرت های شرق و غرب ایستاد و پیروز شد و این غلبه بر بحران جنگ با روحیه جهادی و سختکوشی، تلاش، اعتقاد و باور و با استفاده از توانمندی های داخلی کشور و متمرکز شدن روی توان های داخلی انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه حل بحران اقتصادی کشور آسانتر از جنگ است، گفت: در دوران دفاع مقدس مشکلی که با بنی صدر داشتیم نوع نگاه به مقاومت و دفاع بود زیرا او حضور مردم در عملیات ها را قبول نداشت و به یک تفکر خاصی اعتقاد داشت که الگوگیری از روش های دیگر بود و در همان ماه های اول جنگ شکست خورد.
وی اظهار کرد: حل مشکلات امروز با مدیریت جهادی و تفکر متکی به توانمندی های داخلی امکان پذیر است و در این رابطه اختیارات موضوع بسیار مهمی است.
سردار جعفری گفت: کارهایی که امروز در قلعه گنج و سایر جاها انجام شده با امکانات حداقلی و بروکراسی اداری انجام شده و این روحیه و مدل کار که مدل متفاوت ودر عین حال بسیار خوب است.
وی خاطرنشان کرد: امروز اعتمادی که مردم استان به مدیریت استان پیدا کرده اند در استان های دیگر در این حد وجود ندارد.
وی تصریح کرد: فعالیت های الگوساز در استان کرمان در دست انجام است و این کار بزرگی است و امید زیادی دارم که این کار اثر خود را در کشور طی دو سال دیگر بر جای می گذارد این الگوسازی به ناچار در کشور باید ترویج یابد و جاهای دیگر نیز این حرکت ها را انجام دهند.
سردار جعفری گفت: انقلاب کردیم که استضعاف و بی عدالتی را حل کنیم و شما نیز همین کار را می کنید و این حرکت عدالت محور است و خداوند به آن برکت زیادی خواهد داد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی** انتشار : بهنام احمدی
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.