رضا جزینی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون فرد متخلف دستگیر و با دستور مقام قضایی در بازداشت به سر می برد افزود: از این شکارچی متخلف، لاشه یک قلاده پلنگ کشف و ضبط شده است و تحقیقات در زمینه عوامل احتمالی دیگر، این شکار غیرمجاز همچنان ادامه دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان اظهار کرد: طی تماس تلفنی همیاران محلی مبنی بر شکار یک قلاده پلنگ در روستای شعبجره از توابع شهرستان زرند کرمان نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زرند با واکنش سریع و انجام یک سری عملیات شناسایی موفق به کشف و ضبط پوست تازه یک قلاده پلنگ و دستگیری شکارچی متخلف شدند.
وی با بیان اینکه طی کمتر از سه روز گذشته این پلنگ شکار شده است گفت: پوست این پلنگ از گوشت جدا شده و با کاه پر شده بود.
جزینی زاده افزود: پس از اطلاع محیط زیست و حیات وحش و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زرند از این اقدام جبران ناپذیر، دستگیری دیگر متخلف یا متخلفان احتمالی در دستور کار این یگان قرار گرفته است.
وی ضمن هشدار به متخلفان شکار و صید در محیط زیست استان کرمان تصریح کرد: از مهمترین اهداف این اداره کل تلاش برای حفظ و حراست از حیات وحش و تنوع زیستی و برخورد قاطع با شکارچیان متخلف است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: فرهنگ سازی در جامعه به خصوص در جوامع محلی و مشارکت مردم در حفظ و حراست از طبیعت و حیات وحش از اهداف بارز اداره کل حفاظت محیط زیست این استان به عنوان خدمتگزاران مردم کرمان است.
وی افزود: از عموم مردم می خواهیم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را با شماره 31218000 در میان بگذارند و یا به نزدیک ترین اداره حفاظت محیط زیست در شهرستان های استان کرمان اطلاع دهند.
مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست شامل پارک های ملی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده در مجموع 2 میلیون و 405 هزار و 257 هکتار که 13.1 درصد از وسعت استان کرمان را شامل می شود.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار : بهنام احمدی
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.