به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز یکشنبه در آئین تجلیل از پیشکسوتان هیات های مذهبی همیاران اداره کل زندان های استان کرمان در برپایی مجالس عزاداری افزود: مددجویان زندان ها سرمایه های انسانی جامعه ما هستند که باید اصلاح و تربیت شده و به جامعه برگردند تا در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و غیره اثرگذار باشند.
وی خاطرنشان کرد: تمام مقررات موجود درباره زندان، سازمان زندانها و اجرای مجازات حبس یک نکته مشترک اصلاحی، تربیتی و درمانی دارند و هر کاری که خلاف این مسیر انجام دهیم بر خلاف اهداف زندان ها و قوه قضائیه است.
وی اصلاح مجرمان را از اهداف اصلی سازمان زندان ها برشمرد و افزود: این هدف با حرفه آموزی به مددجویان، اجرای کارهای فرهنگی و تربیتی و شناخت علل انحراف مددجویان و ارائه راهکارهای مناسب امکانپذیر است.
موحد با تاکید بر اینکه نگرش ما به زندان و مجازات باید تغییر یابد، گفت: وقتی فردی وارد زندان می شود پس از بازگشت به جامعه باید مورد پذیرش قرار گیرد و با اقدامات درمانی و حمایتی از وی برای ادامه زندگی شرافتمندانه حمایت شود.
وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری مرجع عالی مقام دینی دستاوردهای فراوان و آرمان های بلند و مقدسی داشته و دارد گفت: گرچه تا رسیدن به نقطه مطلوب در مسیر آرمان های انقلاب و شهدا فاصله داریم و شاید بتوان گفت در ابتدای راه هستیم اما مسیر خوبی است و این انقلاب با تدابیر حکیمانه رهبری و مقاومت ملی مردم سختی های بسیاری را پشت سر گذاشته است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.