به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار، فرماندار، جانشین فرماندهی انتظامی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از مسئولان استانی در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در کرمان حضور داشتند.
این آیین پس از برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران توسط گارد پرچم و با اجرای و هم نوازی سرود جمهوری اسلامی ایران شکل رسمی گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این آیین با اشاره به وجود 36 هزار و دانش آموز و پنج هزار معلم شهید در کشور گفت: رهبری الهی امام، همراهی و همدلی و حضور آگاهانه مردم در همراهی امام موجب پیروزی انقلاب شد.
محمد محسن بیگی تاکید کرد: بیشترین جنب و جوش را در ایام مبارزات و پیروزی انقلاب را دانش آموزان و دانشجویان داشتند و این نکته ای است که امروز نیز در راه رسیدن به اهداف انقلاب نیازمند توجه به این مهم هستیم.
وی اظهار کرد: کلید سعادت جامعه در دست دانشجویان و دانش آموزان کشور است.
وی با بیان اینکه امروز پس از گذشت حدود 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در بخشی از اهداف انقلاب موفق بوده ایم گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و علیرغم همه مشکلات اتفاقات خوبی در بخش های مختلف بخصوص آموزش و پرورش افتاده است.
وی اظهار کرد: پوشش دبستانی در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به بیش از 98 درصد و پوشش دبیرستانی به 92 درصد رسیده است.
محسن بیگی ادامه داد: درصد باسوادی قبل از انقلاب اسلامی در استان کرمان حدود 55 درصد بوده و اکنون این رقم به 92 و نیم درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه بیشترین نمود انقلاب اسلامی در مدارس بوده است اظهار کرد: باید وجود انقلاب در همه عرصه ها بخصوص در نسل جدی انقلاب احساس شود.
زنگ انقلاب در دبیرستان 'علامه حلی' ناحیه یک کرمان با حضور جمعی از مسئولان و دانش آموزان برگزار شد.
این آیین در سایر مدارس استان کرمان نیز امروز (شنبه) بطور همزمان برگزار شد.
خبرنگار: نجمه حسنی ** انتشار : بهنام احمدی
3029 / 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.