به گزارش ایرنا محسن روحی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر افزود: دستادورهای انقلاب اسلامی باید از طریق برنامه هایی با زبان کودکانه به کودکان و نوجوانان تفهیم شود.
وی اظهار کرد: تلاش شده در سالهای اخیر به جای کثرت برنامه ها در ایام الله دهه فجر به آموزش های غیرمستقیم در قالب برنامه های با کیفیت تر پرداخته شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان پرده خوانی انقلاب اسلامی در مدارس، نمایشگاه قرآن و سالن اجتماعات کانون را یکی از برنامه های این ایام عنوان کرد و گفت: پیوندی میان مفاهیم قرآنی و انقلاب در نمایشگاه قرآن و عترت نیز در قالب فعالیت های فرهنگی هنری در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه بسیاری از برنامه های دهه فجر سال جاری در کرمان از اول بهمن ماه در مراکز کانون استان آغاز شده است افزود: نمایش های عروسکی از هفتم تا 9 بهمن ماه در مرکز شماره سه کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان در محل یخدان مویدی کرمان برگزار می شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان به اجرای سرود ویژه دهه فجر توسط دانش آموزان عضو کانون اشاره و اظهار کرد: 12 بهمن ماه نیز ایستگاه فرهنگی و ادبی از ساعت 15 تا 17 در گلزار شهدای شهر کرمان دایر می شود.
وی از اجرای فیلم 'پایان رویاها' تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالن اجتماعات کانون برای دانش آموزان در 2 سانس خبر داد و گفت: ویژه برنامه جشن انقلاب برای اعضای کانون در 16 بهمن ماه برگزارمی گردد.
روحی اظهار کرد: نمایش عروسکی 'باغ گلها' از 12 تا 21 بهمن ماه در مرکز فرهنگی هنری شماره 2کرمان به روی صحنه می رود.
وی خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان در راهپیمایی 22 بهمن با شعارهای دست نوشته خودشان حضور پیدا می کنند و در ورودی حسینیه ثارالله شهر کرمان ایستگاه نقاشی و شعارنویسی برپا خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی و فرهنگی در مناطق محروم استان کرمان توسط مربیان کانون گفت: این اردو در دهه فجر برای کودکان و نوجوانان زلزله زده شهرستان کوهبنان نیز برگزار می شود.
روحی با اشاره به اینکه از ابتدای سال گذشته برنامه های ثابتی برای سکونتگاههای غیررسمی آغاز شده است تصریح کرد: یک واحد فرهنگی و هنری سیار در این مناطق فعالیت می کنند که در ایام دهه فجر در مساجد حاشیه نشین نمایش عروسکی برای کودکان و نوجوانان اجرا می شود.
وی برپایی نمایشگاه دست سازه ها توسط کودکان و نوجوانان در این ایام را ازدیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت: مسابقه کتابخوانی الکترونیکی در کرمان با همکاری شهرداری و آموزش و پرورش از ابتدای بهمن ماه آغاز و تا اسفند و فروردین ادامه دارد.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود 50 هزار دانش آموزان کرمانی در این مسابقه شرکت کنند.
روحی اظهار کرد: کتابهای مورد نیاز برای شرکت در این مسابقه از طریق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کودکان ارائه می شود.
12 تا 22 بهمن 1357 با عنوان دههٔ فجر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.
بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بعد از تبعید 15 ساله در دوازدهم بهمن سال 1357 به ایران وارد شد و در نهایت در 22 بهمن ماه سلطنت پهلوی منقرض شد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.
خبرنگار: نجمه حسنی*انتشار : بهنام احمدی *
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.