به گزارش ایرنا، خلیل همایی راد روز چهارشنبه در بازدید از روند تجهیز محورهای کرمان - سیرجان و کرمان - بم به دوربین های پایش تصویری افزود: بر اساس مصوبه شورای تامین استان و با تاکیدات استاندار کرمان تجهیز محورهای استان به دوربین های پایش تصویری پیگیری شد.
وی با بیان اینکه کرمان جزء استانهایی است که نسبت به سایر استانها از وجود دوربین های پایش تصویری راهها بهره ای نبرده است ادامه داد: بر این اساس کار نصب و راه اندازی 135 دستگاه دوربین در محورهای پرتردد استان کرمان آغاز شده که با راه اندازی این دستگاه ها ظرفیت دوربین های پایش تصویری استان 500 درصد افزایش خواهد یافت.
وی دوربین های پایش تصویری را در 2 بعد ایمنی و امنیت تاثیرگذار دانست و عنوان کرد: این دوربین ها ضمن کنترل ترافیکی و کاهش تصادفات و حوادث جانی در پیشگیری از وقوع جرم و پیگیری جرائم نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: کشته شدن بیش از 600 نفر در محورهای استان طی سال جاری قابل پذیرش نیست زیرا با کشته شدن هر فرد در حوادث رانندگی شاهد پیامدهای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، روحی و روانی هستیم و باید نهایت تلاش صورت گیرد تا تعداد حوادث رانندگی و تلفات جانی آنها به حداقل ممکن برسد.
وی یادآور شد: روند تجهیز جادههای استان کرمان به دوربین های پایش تصویری خوب بوده است.
وی محور کرمان - سیرجان را اولویت نخست در تجهیز به دوربین های پایش تصویری دانست و گفت: محور کرمان - بم نیز در اولویت دوم قرار دارد و به تدریج تمامی محورهای استان به این سامانه مجهز می شود.
مجری طرح تجهیز شریان های کشور به سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور نیز گفت: دوربین های نصب شده علاوه بر ثبت تخلف سرعت غیرمجاز، امکان ثبت سایر تخلفات راننده از جمله خوردن و آشامیدن، سبقت غیرمجاز و غیره را دارد.
سهیل صیادی افزود: در این سامانه به دلیل اتصال به سرورهای پلیس های تخصصی از جمله آگاهی و پلیس راه امکان جستجوی پلاک، شناسایی راننده، تفکیک خودروهای سبک و سنگین، انطباق پلاک خودرو با سایر مشخصات فنی و تطبیق پلاک با خودرو وجود دارد.
وی ادامه داد: این سامانه اطلاعات محور را در کمتر از پنج دقیقه به سرورهای مرکزی و تخلفات راننده را در کمتر از 48 ساعت به وی ارسال می کند.
وی ادامه داد: در مسیر کرمان - سیرجان 14 دوربین نصب و 10 دوربین راه اندازی شده و 2 دوربین نیز تا 2 روز آینده راه اندازی خواهد شد و کار راه اندازی 2 دوربین دیگر نیز در دست انجام است.
وی خاطرنشان کرد: پیش بینی شوده که این دوربین ها هشت سال پایدار باشد و برای تامین امنیت این دوربین ها نیاز به همکاری پلیس، بسیج، نیروی انتظامی، راهداری و سایر مراجع مربوطه است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.