به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی روز سه شنبه در نشست شورای اداری ریگان افزود: اهالی این شهرستان با مشکلات زیادی از جمله بروز ریزگردها و توفان شن دست و پنجه نرم می کنند.
وی با بیان اینکه مسئولان ریگان باید ضمن رصد مشکلات این موارد را به گوش مدیران استانی برسانند اظهار کرد: مدیران این شهرستان با روحیه جهادی که دارند در راستای خدمت رسانی به مردم تلاش کنند تا شاهد آبادانی و پیشرفت ریگان باشیم.
امام جمعه ریگان در ادامه با اشاره به اینکه چهار مصلی امسال در استان کرمان ساخته خواهد شد بیان کرد: فاز دوم مصلی در شهرستان ریگان امسال در دستور کار قرار دارد.
حجت الاسلام رنجبر ماهانی از آغاز عملیات اجرایی ساخت حرم شهدای گمنام شهرستان ریگان خبر داد و خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از 250 میلیون ریال زکات خرما در شهرستان ریگان جمع آوری شده است.
امام جمعه ریگان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر بیان کرد: دهه فجر فرصت مناسبی برای تببین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه امسال برنامه های دهه فجر با شکوهتر از سالهای قبل برگزار شود عنوان کرد: این برنامه ها در تمام روستاهای این شهرستان متفاوت تر از سالهای گذشته برگزار می شود.
** ریشه کنی فقر مطلق در ریگان در دستور کار قرار دارد
فرماندار ریگان نیز با بیان اینکه ضریب محرومیت در این شهرستان 9 است گفت: ریگان محرومترین شهرستان در استان کرمان است.
وی افزود: اقدامات ارزنده ای توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی در شهرستان ریگان انجام شده است که ما اکنون شاهد زدوده شدن غبار محرومیت از چهره این شهرستان هستیم.
فرماندار ریگان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر بیان کرد: دهه فجر فرصت مناسبی برای معرفی اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی است.
باقری تصریح کرد: به منظور برگزاری هر چه باشکوهتر ایام الله دهه فجر هر کدام از کمیته ها با مسئولیت مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان برنامه ریزی های لازم جهت هر چه بهتر برگزار شدن این مراسمات را در دستور کار قرار دهند.
وی گفت: این دهه فرصت مناسبی برای گفتمان انقلاب به نسل نوجوان و جوان ایرانی است.
باقری همچنین به راه اندازی ایستگاه پایش غلظت ریزگردها در ریگان خبر داد و بیان کرد: این دستگاه با اعتبار 2 میلیارد ریال در این شهرستان توسط اداره کل محیط زیست استان راه اندازی شد.
فرمانده سپاه شهرستان ریگان نیز با اشاره به اینکه یکی از فعالیتهای ما محرومیت زدایی است بیان کرد: امسال اردوهای جهادی در شهرستان ریگان متفاوت تر و منسجم تر برگزار خواهند شد.
سرگرد مصطفی دهقانیان تصریح کرد: گشت های محله محور از اول بهمن ماه در ریگان و در راستای تقویت امنیت این شهرستان آغاز خواهند شد.
وی از ساخت مجموعه ورزشی در محلات محروم شهرستان خبر داد و گفت: مجموعه ورزشی در قاسم آباد بخش گنبکی در حال احداث است.
فرمانده سپاه شهرستان ریگان از راه اندازی صندوق های خرد روستایی 'از مردم برای مردم' در این شهرستان خبر داد و گفت: این صندوق ها در قالب صندوق های اشتغالزایی برپا شده است.
دهقانیان عنوان کرد: اجرای طرح نجات و طرح کرامت از دیگر برنامه های سپاه شهرستان ریگان است.
ریگان تا مرکز استان 285 کیلومتر فاصله دارد.
خبرنگار: موسی ملاییان ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7442/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.