به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی روز شنبه در نخستین نشست کنگره بزرگداشت 6 هزار و 500 شهید استان کرمان افزود: شهدا را الگوی خود می دانیم و هر چه کنگره ها را بزرگتر، دقیق تر و واقعی تر برگزار کنیم، دستاوردهای مهمتر و بهتری را برای نسل های حاضر و نسل های بعدی خواهیم داشت.
وی ادامه داد: قبل از ظهور دین مبین اسلام معیارهای ارزشی در جوامع مختلف متفاوت بود و به مطالبی توجه می شد که بر مبنای آن برخی قومیت ها و عشیره ها را بالاتر از بقیه می دانستند که ارزشی نداشت و اسلام وقتی پا به عرصه وجود گذاشت ارزش های اصلی را به جوامع معرفی کرد.
وی بیان کرد: تقوا و خداترسی، معرفت و علم انسان ها و جهاد و مبارزه در راه خدا ارزش های اصلی مطرح شده از سوی دین مبین اسلام است.
وی بیان کرد: تمام یادواره هایی که برای شهدا برگزار می شود در صدد بیان ارزشی انسان هایی است که در شرایط سخت از مرزهای این کشور دفاع کردند و می خواهد نشان دهد که این شهدا با کسانی که این ماموریت را انجام ندادند یکسان نیستند و نیز به دنبال توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی گفت: برنامه ریزی کنگره بزرگداشت 6 هزار و 500 شهید استان کرمان باید به صورت منظم و دقیق به شکلی پیش رود که در کنگره های بعدی نیز بر اساس همین برنامه ریزی ها تداوم یابد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: شهدا در اوج غربت و مظلومیت بر اساس وظیفه شناسی جان خود را فدا کردند لذا باید همچون الگو به آنها اقتدا کنیم.
نیروهای سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی استان کرمان در دوران دفاع مقدس 6 هزار و 500 شهید را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی ایران کرده اند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.