مسعود جمیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف از شامگاه گذشته(یکشنبه) در گردنه برفگیر امیرالمومنین ساردوئیه و بخش جبالبارز آغاز و تاکنون ادامه دارد لذا با توجه به اطلاعیه های هواشناسی در زمینه بارش برف و باران در نیمه شرقی کشور همه تمهیدات لازم برای عملیات راهداری در زمان بارش برف در این 2‌ گردنه برفگیر ساردوییه و جبالبارز برنامه ریزی شده است.
وی ادامه داد: از اولین ساعات بارش برف اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با بسیج دستگاه های سبک و سنگین راهداری و استقرار در این 2‌ گردنه آمادگی کامل برای اجرای عملیات راهداری را دارند .
وی تصریح کرد: هم اکنون 50 نفر راهدار با 30 دستگاه راهداری سبک و سنگین در 2 گردنه امیر المومنین و جبالبارز مستقر هستند و عملیات راهداری زمستانی را انجام می دهند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان ادامه داد:سه دستگاه نمک پاش در محل راهدار خانه سربیژن و شهدای راهدار جبالبارز مستقر است تا در صورت نیاز به نمک پاشی محورها اقدام به نمک پاشی کنند.
وی از تردد گشت های راهداری با وسائل سبک در طول محور جیرفت-سربیژن و سربیژن-بافت برای بررسی تردد ایمن خبرداد و گفت: باز کردن محورها و ایجاد تردد ایمن برای مردم و رانندگان مهمترین وظیفه مجوعه راهداری است لذا رانندگان قبل از حرکت به سمت مقصد وضعیت راه ها را از سامانه 141مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب استان جویا شوند تا سفری با برنامه و ایمن داشته باشند.
جمیلی گفت: صبوری و رانندگی با سرعت مطمئنه در هنگام بارندگی سبب جلوگیری از تصادفات دلخراش و بر هم نخوردن نظم ترافیکی محورها برای خدمات رسانی بهتر راهداران خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه با آغاز طرح راهداری زمستانی در حوزه جنوب استان از یکم آذر ماه سال جاری همه تمهیدات لازم در این طرح برنامه ریزی شده است و مجموعه راهداری با آمادگی کامل وارد این طرح شده است.
***
برف درب بهشت را سفیدپوش کرد
بخشدار ساردوئیه گفت: سراسر بخش ساردوئیه جیرفت شب گذشته بارش هایی را به صورت برف و باران تجربه کرده و این مهم سبب شادی مردم این بخش شد.
محمود مهنی افزود: در گردنه سربیژن و محدوده آن حدود 15سانتیمتر و مرکز شهر حدود10سانتیمتر و ارتفاعات حدود 30 الی 40سانتیمتر برف باریده است.
وی بیان کرد: از شب گذشته سطح جاده در گردنه، برف روبی شده و تردد خودروها بصورت عادی در جاده کوهستانی بخش ساردوئیه جریان دارد.
اولین بارش زمستانی برف جنوب استان کرمان در شهرستان جیرفت شامگاه یکشنبه آغاز شد که سبب خوشحالی مردم شده است.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب استان کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت می کند و هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، فاریاب، رودبار جنوب، عنبرآباد، قلعه گنج و منوجان را تحت پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز**انتشار: بهنام احمدی *
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.