به گزارش ایرنا، امیر ساکی روز پنجشنبه در دیدار هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی کرمان با استاندار، افزود: احداث بیمارستان های فوق تخصصی بزرگ منطقه ای را یکی از اولویت های کشور است.
وی ادامه داد: در حال حاضر در استان کرمان برای ساخت اینگونه بیمارستان بزرگ و منطقه ای همگرایی ایجاد شده است و همه باید برای احداث این بیمارستان انرژی بگذاریم.
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت به تعهدات خود برای احداث بیمارستان 700 تختخوابی شفا پایبند است، گفت: ساخت این بیمارستان به 300 میلیارد تومان نیاز دارد.
وی خاطرنشان کرد: زمینی که در حال حاضر مشخص شده از نظر دسترسی ها وضعیت خوبی دارد و به دلیل نزدیکی به فرودگاه و وجود برخی آلودگی ها با مشکلاتی مواجه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
ساکی بیان کرد: به طور متوسط در کشور ما ساخت یک بیمارستان بزرگ هر 32 سال یکبار رخ می دهد و ظرف این دوره در هر یک از استان ها حداقل یک بیمارستان 200 تخت خوابی ساخته و یا در دست احداث است.
قرار است تا سال 1404 بر اساس سند درمان کرمان، تعداد تخت های بستری این استان به هفت هزار و 738 تخت برسد اما تامین تخت های بستری مورد نیاز کرمان تا اجرای این سند، نیازمند توجه ویژه است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.