سید مصطفی آیت اللهی موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشتر مصدومان به صورت سرپایی مداوا شدند و هفت نفر هم اکنون در بیمارستان باهنر و یک نفر در بیمارستان فاطمه الزهرا (س) کرمان بستری هستند.
سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان به بازدید خود از مناطق زلزله زده شهرستان راور و هجدک اشاره کرد و افزود: علاوه بر 140 تخته چادری که روز سه شنبه در میان زلزله زدگان توزیع شد ،150 تخته چادر دیگر و مقدار قابل توجهی نایلون نیز بین آنها توزیع شده است.
وی گفت: یک مخزن پرتابل گاز نیز برای پر کردن سیلندرهای خالی در محل بخشداری هجدک نیز فعال شده است.
سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان با بیان اینکه تا حدود زیادی نیازهای ابتدایی زلزله زدگان هجدک بر طرف شده است، از مردم خواست به منظور سرعت بخشی به امور ،خونسردی خود را حفظ کنند.
وی اعلام کرد : در ورودی مکان هایی چون مساجد که مقاوم هستند باز است تا مردم در صورت غیر مقاوم بودن منازل مسکونی در این اماکن استقرار پیدا کنند.
آیت اللهی در خصوص تعداد پس لرزه های این زمین لرزه تا کنون اظهار کرد : از ظهر سه شنبه تا کنون 227 مورد پس لرزه ثبت شده است .
زمین لرزه 6.1 ریشتری صبح امروز در منطقه هجدک راور موجب وارد شدن خسارت به واحدهای مسکونی قدیمی شده است.
زلزله 6.1 ریشتری ،10 آذرماه سال جاری هجدک کرمان را لرزاند که این زمین لرزه طی 12 روز گذشته 862 پس لرزه به همراه داشته است .چهار پس لرزه این زلزله 10بالای 6 ریشتر گزارش شده است.
زمین لرزه 6.2 ریشتری ساعت 12 و 15 دقیقه ظهر سه شنبه در عمق 10 کیلومتری هجدک کرمان را لرزاند .
هجدک در 80 کیلومتری مرکز شهر کرمان قرار دارد.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی
3029/ 1630
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.