غلامرضا محمدی روز سه شنبه در همایش بنیاد بین المللی مادر در کرمان افزود: پایه و اساس بنیاد مادر از این فرمایش حضرت محمد (ص) مبنی بر 'بهشت زیر پای مادر است' آغاز شد.
وی با بیان اینکه مادر شاهکار راه خلقت و چراغ راه آینده است اظهار کرد: این بنیاد از استان فارس شهرستان شیراز آغاز شد و بعد از آن در سراسر کشور و اکنون در بیش از 100 کشور جهان ثبت شده است.
محمدی اظهار کرد: امیدوارم روزی برسد که همه مردم به نقش و جایگاه مادر پی ببرند.
وی کانون هر جامعه را خانواده و قلب هر خانواده را مادر دانست و افزود: اگر کانون خانواده متعالی شود خانواده نیز متعالی و جهان بر وفق مراد می شود.
رئیس بنیاد بین المللی مادر بیان کرد: این بنیاد از نظر معنوی و عرفانی مورد استقبال شایانی قرار گرفته و سعی کرده ایم در قلب توده مردم تاثیر بگذاریم.
وی ادامه داد: این بنیاد از نظر آکادمیک با دانشگاه ها ارتباط دارد و این مهم از نظر علمی در حال بررسی است.
وی تصریح کرد: نخستین کنفرانس جایگاه و نقش مادر سال گذشته در شیراز برگزار شد، دومین کنفرانس نیز امسال 16 و 17 اسفند در دانشگاه تهران، سومین کنفرانس در دانشگاه مشهد، سال 98 در دانشگاه شهید بهشتی، سال 99 در اصفهان و سال هزار و 400 در دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.
محمدی گفت: هدف ما در بنیاد بین المللی مادر تبیین جایگاه و نقش مادر و معرفی وظیفه مادر قبال فرزندان و جامعه و وظیفه فرزندان و جامعه در قبال مادر است.
وی بیان کرد: یکی از شاخص ترین اقدامات بنیاد بین المللی تجلیل از مقام مادر است و بنیاد مادر برای اولین بار در جهان از مادرها تجلیل می کند.
محمدی با بیان اینکه پنج شاخص انتخاب مادر نمونه در بنیاد بین المللی مادر تبیین شده است گفت: مادر نمونه باید فرزند خوبی برای والدینش و همسر خوبی برای همسرش باشد.
وی با تاکید بر اینکه همه مادرها خوب هستند گفت: مادر نمونه باید از نظر پروشی، آموزشی و فرزندان صالحی را پرورش دهد، یک شهروند خوب باشد و کار شاخصی انجام داده باشد که
برای سایرین الگو باشد.
محمدی اظهار کرد: پنج شاخص بنیاد بین المللی مادر و اهداف انتخاب مادر نمونه در این بنیاد به 17 زبان دنیا ترجمه شده است.
وی بیان کرد: بنیاد مادر 2 منشور دارد که منشور اول عدم وابستگی این بنیاد بین المللی به هیچ گروه و حزبی است و هرگونه فعالیت سیاسی در بنیاد مادر ممنوع است.
وی دعای مادر را بر حق دانست و گفت: مبادا دل پدر را بشکنیم اگر روزی نسل جوان به این ارزشها پی ببرند جامعه ما متعالی واهد شد.
وی تاکید: من هر لحظه در زندگی اجابت دعای مادرم را می بینم.
وی بیان کرد: بنیاد بین المللی مادر برای نخستین بار در جهان از مقام مادر تجلیل کرد.
نایب رئیس بنیاد بین المللی مادر نیز گفت:
نویدگویی
نایب رئیس بنیاد فرهنگی بین المللی مادر
مادر به عنوان واژه مقدس در خانواده است و هدف این بنیاد فراهم آوردن زمینه برای ایجاد جامعه ای مترقی و پویا با تکریم مار است.
بنیاد های مختلفی در جامعه وجود دارد اگر ریشه یابی کنیم مدیری موفق است که در خانواده متعالی رشد کرده باشد.
مسئولیت رشد و تعالی فرزندان در خانواده بر عهده مادران است با درک این مهم جایگاه مادر مورد توجه قرار می گیرد.
بنیاد به بخش عمه ای از اهداف خود رسیده است اما هنوز کار زیادی پیش رو دارد.
استان کرمان از ریشه ای اعتقادی و ایمانی برخوردار است و اطمینان دارم این بنیاد در این استان موفق عمل خواهد کرد.
وی با اشاره به وجود زنان و مردان نامدارا کرمانی اظهار کرد: بزرگان این استان در دامن مادرانی رشد کرده اند که تواایی پرورش این بزرگان را داشته اند.
بنیاد بین المللی مادر در راستای معرفی بیشتر جایگاه والا و شامخ مادر به صورت کاملا مستقل فعالیت می کند.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.