به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی شامگاه یکشنبه در ستاد مدیریت بحران استان کرمان افزود: پس از وقوع زمین لرزه روز جمعه در کرمان، ستاد بحران در دقایق اولیه تشکیل شد و مدیران مربوطه بلافاصله در ستاد حضور یافتند.
وی بیان کرد: اولین بالگرد هلال احمر بلافاصله در محل حضور یافت و از 70 روستای آن منطقه بازدید میدانی انجام شد.
وی ضمن تاکید بر اینکه با وجود اینکه شدت زلزله بسیار بالا بود، تلفات انسانی به دنبال نداشته است، گفت: نمونه همین زمین لرزه در سال 1383 رخ داد و در آن حادثه 654 کشته بر جای ماند و همان زلزله در سال 96 رخ داد و خوشبختانه به دلیل مقاوم سازی یک هزار و 500 واحد مسکونی، تلفات انسانی نداشته است.
رزم حسینی خاطرنشان کرد: در حوزه مقابله با سیل نیز مسیل ها مشخص شده و با احیای آنها با هزینه برآوردی 100 میلیارد ریال، خطرات سیل به میزان بسیار چشمگیری کاهش خواهد یافت و انتظار داریم که ستاد مدیریت بحران در این زمینه توجه لازم را به استان کرمان داشته باشد.
وی تصریح کرد: کارگاه های ساختمانی که بدون رعایت مسائل ایمنی ایجاد شده و برخی از آنها در این زمین لرزه پرتاب مصالح را داشته اند، نیز مورد شناسایی قرار گرفته است که پنج کارگاه ناایمن نیز تاکنون با پیگیری دادستانی کرمان تعطیل شد.
استاندار کرمان گفت: فرماندهان نظامی نیز در اولین دقایق این حادثه، اعلام آمادگی کردند که جای تقدیر دارد.
وی افزود: بلافاصله پس از وقوع این زمین لرزه، معاون اول رئیس جمهوری، وزیر کشور و سایر مقامات کشوری تماس تلفنی برقرار کرده و برای حل مشکلات مردم اعلام آمادگی کردند که جای تقدیر دارد.
وی اظهار کرد: وزیر ارتباطات نیز تیمی را برای رفع نقاط کور ارتباطی استان کرمان تشکیل داده اند تا این نقاط نیز برطرف شوند.
زمین لرزه 6.1 ریشتری صبح جمعه در کرمان موجب خسارت وارد شدن به واحدهای مسکونی بویژه واحدهای مسکونی روستایی شده است.
وقوع بیش از 300 پس از لرزه در حادثه موجب بروز مشکلاتی برای مردم این استان شده است که بزرگی برخی ازاین پس لرزه ها به 5.5 ریشتر رسیده است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.