به گزارش ایرنا، اسماعیل نجار روز یکشنبه در جمع مردم زلزله زده روستای گورک افزود: به ازای هر واحد روستایی 300 میلیون ریال و به ازای هر واحد شهری 400 میلیون ریال تسهیلات با سود چهار درصد برای واجدین شرایط پیش بینی شده است که در نشست روز چهارشنبه هیات دولت مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: به ازای هر واحد شهری 60 میلیون ریال و به ازای هر واحد روستایی نیز 50 میلیون ریال به صورت بلاعوض و 20 میلیون ریال کمک های معیشتی نیز به زلزله زدگان پرداخت خواهد شد.
نجار یادآور شد: بر اساس تصمیم گیری های اخیر برای هر واحد دامی سبک 6 میلیون ریال و به ازای هر واحد دامی سنگین 40 میلیون ریال پرداخت می شود.
وی تاکید کرد: زمین لرزه صبح جمعه شهرستان راور تاکنون 316 پس لرزه داشته که بزرگی برخی از آنها به 5.5 ریشتر هم رسیده است.
صبح امروز رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله زده راور و در روستای گورک به عنوانه کانون اصلی زلزله حضور یافته و روند امدادرسانی و میزان خسارت های وارده را مورد ارزیابی قرار دادند.
صبح جمعه گذشته زمین لرزه 6 و یک دهم ریشتری در منطقه هجدک شهرستان راور در 140کیلومتری موجب تخریب برخی منازل قدیمی و زیرساختهای کشاورزی در این منطقه شد و خوشبختانه تلفات جانی نداشت.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی** انتشاردهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.