به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری کرمان حمید ذکاء ‌اسدی شامگاه جمعه در نشست مشترک شورای تامین و ستاد بحران استان کرمان پیرامون وقوع زمین لرزه 6.1 ریشتری هجدک کرمان اظهار کرد: کمیسیون امنیتی و انتظامی ستاد بحران استان کرمان همچنان در حال آماده ‌باش است.
وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی، خطاب به اصحاب رسانه گفت: اطلاع رسانی باید دقیق باشد لذا مصاحبه ‌ها درباره آخرین وضعیت زلزله توسط معاون امور عمرانی استاندار کرمان انجام می ‌شود و مصاحبه ‌های متفرقه صورت نگیرد.
** لزوم تخصیص اعتبار لازم برای بازسازی دادگستری زرند
رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: ستاد فوریت ‌های قضایی در زمان بحران را در استان کرمان داریم و این آمادگی وجود دارد در شرایط بحران حضور جدی در منطقه و حمایت‌ های لازم را از مجموعه‌های اجرایی و امنیتی داشته باشیم.
یدالله موحد عنوان کرد: دادگستری شهرستان زرند در زلزله گذشته آسیب دید و بودجه‌ ای برای بازسازی این مکان در نظر گرفته شده است که 800 میلیون پرداخت شد، اما بقیه اعتبارات در بودجه سال جاری دیده نشده و زلزله امروز نیز آسیب‌ها را تشدید کرد، بنابراین خواستار اختصاص اعتبارات لازم در این زمینه هستیم.
**آمادگی سپاه و بسیج برای هرگونه کمک رسانی به مناطق زلزله زده
جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: به دلیل اینکه در روستای گورک، کانون اصلی زمین لرزه، سپاه دارای پایگاه بود، کمک رسانی به مردم منطقه به خوبی صورت گرفت.
سردار 'محمد مطهری' با اشاره به اقدامات بسیج و سپاه منطقه برای تامین امنیت اظهار کرد: سپاه و بسیج این آمادگی را دارند که تا زمان لازم بحث تامین امنیت در منطقه را برعهده داشته باشند ضمن آنکه آمادگی هرگونه کمک رسانی به مناطق زلزله زده را داریم.
**به ساختمان 2 پاسگاه خسارات وارد شد
فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: بلافاصله پس از شناسایی کانون زمین لرزه، نیروهای انتظامی برای برقراری امنیت و همچنین کنترل ترافیکی جاده های منتهی به مکان وقوع زمین لرزه، به منطقه اعزام شدند.
سردار بنی اسدی فر با اشاره به خسارات وارده به پاسگاه های نیروی انتظامی در منطقه اظهار کرد: متاسفانه به دلیل قدیمی بودن پاسگاه های پلیس راه چترود و هجدک شاهد آسیب جدی این دو پاسگاه بودیم که نیازمند بازسازی در این زمینه و تامین مالی هستیم.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.