سید مصطفی آیت اللهی موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 50 درصد از بازسازی منازل مسکونی ممناطق زلزله زده وابسته به تشکیل پرونده و برعهده خود مردم است گفت: در مصوبه ستاد مدیریت بحران برای شهرستان های کرمان و راور هزار و 500 واحد ساختمان های خشتی و گلی جمع آوری و ساختمان جدید بازسازی می شود.
وی تصریح کرد: آواربرداری منازل تخریب شده در مناطق زلزله زده با دستور ستاد مدیریت بحران استان کرمان نیز از امروز (یکشنبه) آغاز شده است.
معاون هماهنگی امور استاندار کرمان گفت: قنوات خسارت دیده نیز از امروز (یکشنبه) با کمک مردم و دستگاه های مربوطه بازگشایی و بازسازی می شود.
وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی با مصوبه ستاد مدیریت بحران استان کرمان، دام های تلف شده را جایگزین و جبران خسارت می کند.
آیت اللهی موسوی عنوان کرد: شرایط ابتدایی امدادرسانی به زلزله زدگان فراهم شده است و در نشست ستاد مدیریت بحران در منطقه هجدک راور مصوب شد که از امروز شرایط اضطراری و فعالیت بازسازی و جبران خسارت آغاز شود.
وی با بیان اینکه تاکنون 68 دستگاه چادر اردوگاهی و 60 دستگاه بصورت شخصی در اختیار مردم گذاشته شده است گفت: چادر مورد نیاز مردم و امکانات اولیه زندگی از جمله امکانات گرمایشی بین مردم مناطق زلزله زده توزیع شده و چادرهای آنها به امکانات اولیه زندگی مجهز شده است.
سخنگوی ستاد مدیریت بحران استان کرمان همچنین با اشاره به شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر زلزله در 24 ساعت آینده افزود: هیچ مرجع علمی زلزله را پیش بینی نمی کند و حتی در کشورهای پیشرفته زلزله پیش بینی نمی شود و همچنین سازمان لرزه نگاری (ژئوفیزیک) آن را تایید نکرده است.
وی افزود: روز یکشنبه بنا به تصمیم ستاد مدیریت بحران این استان تعطیل اعلام شده است.
تاکنون پس از زلزله 6.1 ریشتری هجدک راور بیش از 250 پس لرزه ثبت شده است.
طبق اعلام اورژانس 51 نفر به مراکز پزشکی مناطق زلزله زده مراجعه کردند و بیشتر آنها سرپایی درمان شدند.
با وجود اینکه پس لرزه های زمین لرزه صبح جمعه هجدک ادامه دارد، مسئولان مربوطه و ستاد مدیریت بحران استان آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی را دارند.
زلزله ای به بزرگی 6.1 ریشتر، هجدک کرمان را در ساعت 6 صبح روز جمعه لرزاند.
هجدک شهری است در استان کرمان در جنوب شرقی ایران، این شهر در شهرستان راور قرار گرفته است.
راور در 140 کیلومتری شهر کرمان قرار دارد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.