به گزارش ایرنا، سید مصطفی آیت اللهی موسوی شامگاه جمعه در نشست مشترک ستاد بحران و شورای تامین استان کرمان به تشکیل ستاد بحران بلافاصله بعد از وقوع زلزله اشاره کرد و افزود: 14 اکیپ هلال احمر و هشت تیم ارزیاب دانشگاه علوم پزشکی به منطقه اعزام شدند.
وی اظهار کرد: زلزله هجدک کرمان هیچگونه تلفات جانی نداشت و هشت نفر به طور مستقیم به دلیل وقوع زلزله مصدوم شده بودند که به صورت سرپایی در منطقه مداوا شدند.
موسوی با بیان اینکه در سراسر استان کرمان 51 نفر در اثر فرار از وقوع زلزله مصدوم شدند اظهار کرد: از این تعداد 41 نفر به صورت سرپایی درمان و 10 نفر بستری شدند که سه نفر آنها نیاز به جراحی داشتند.
معاون امور عمرانی استاندار کرمان از وقوع 96 پس لرزه در منطقه هجدک کرمان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 40 پس لرزه کمتر از سه ریشتر و 47 پس لرزه نیز بین سه تا چهار و 2 زلزله بالای پنج ریشتر بود.
وی بیان کرد: در لحظات اولیه وقوع زمین لرزه در منطقه، برق 2 روستای منطقه قطع شده بود که بلافاصله وصل شد و همچنین هم اکنون کلیه راه های فرعی و اصلی منطقه باز است و چهار معدن شهرستان راور نیز به دلیل احتمال وقوع زلزله های بعدی تا اطلاع ثانوی تعطیل شده اند.

با وجود اینکه پس لرزه های زمین لرزه صبح امروز هجدک ادامه دارد، مسئولان مربوطه و ستاد مدیریت بحران استان آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی را دارند.
زلزله ای به بزرگی 6.1 ریشتر، هجدک کرمان را در ساعت 6 صبح امروز (جمعه) لرزاند.
تاکنون بیش از 70 پس لرزه هجدک را لرزانده است.
هجدک شهری است در استان کرمان در جنوب شرقی ایران، این شهر در شهرستان راور قرار گرفته‌ است.
راور در 140 کیلومتری شهر کرمان قرار دارد.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.