سرهنگ ماشالله ملائی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با تصویب شورای ترافیک شهرستان جیرفت زیرگذر حجر بن عدی این شهرستان به دلیل کاهش آمار تصادفات در این مسیراز امروز یکطرفه شد.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل آمار بالای تصادفات شهری در مسیر زیر گذر حجربن عدی لزوم یک طرفه شدن این مسیر تردد توسط فرماندار جیرفت مطرح و این موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با یکطرفه شدن این زیرگذر، تردد تمامی وسایل نقلیه از سمت پل اول هلیل به طرف بازارشهرداری از روگذر (مسیر شمال به جنوب) و از سمت بازار شهرداری به طرف پل اول هلیل از زیر گذر (مسیر جنوب به شمال) انجام می شود.
فرمانده انتظامی جیرفت با اشاره به نصب حفاظ در اطراف روگذر، گفت: عبورعابر پیاده در سطح زیر گذر ممنوع و نصب حفاظ در اطراف روگذر درحال انجام است.
وی بیان کرد: با یک طرفه شدن این مسیر و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان و عابرین پیاده امیدواریم آمار تصادفات این مسیر کاهش پیدا کند.
تقاطع غیرهمسطح حجربن عدی جیرفت سال 1395 بعد از سه سال و نیم از زمان آغاز عملیات اجرایی آن با طول 560 متر مربع و عرض دهانه 90 متری در 2 باند به بهره برداری رسید.
برای اجرای عملیات عمرانی این پل شامل دیوارسازی نهر، زیرسازی آسفالت، احداث عرشه پل، فضای سبز، روشنایی و دیگر موارد 80 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
این زیرگذر راه ارتباطی مردم جنوب استان کرمان را به فرودگاه جیرفت تسهیل می کند و با احداث آن، ترافیک را در خیابان های مرکزی این شهر بخصوص خیابان شهید رجایی کاهش می دهد.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.