سید یعقوب موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برداشت پرتقال با ارقام محلی و ناولها شامل تامسون ناول و واشنگتن ناول در جنوب کرمان از نیمه دوم مهرماه آغاز شده و تا پایان فروردین ماه با برداشت ارقام والنسیا ادامه دارد.
وی تصریح کرد: متوسط عملکرد پرتقال در باغهای مرکبات جنوب کرمان منطقه 17 تن در هر هکتار است.
وی با بیان اینکه ارقام موجود در این منطقه شامل والنسیا، خونی، محلی، مارس ارلی و انواع ناول است اظهار کرد: تمام محصول مرکبات برداشت شده از این منطقه بدون حتی یک میلی‎ گرم سم بوده و هیچ مبارزه شیمیایی در هفت شهرستان جنوبی علیه آفتها و بیمار‎یهای گیاهی انجام نمی‎شود.
موسوی خاطرنشان کرد: در سال جاری برای کنترل شپشک آردآلود و استرالیایی مرکبات از کفشدوزک کریپتولموس استفاده شده و از این نظر مرکبات جنوب کرمان ارزش کیفی بسیار زیاد و در کنار عطر و اسانس دل‎ انگیز آن طعمی بسیار دلنشین دارد.
وی بیان کرد: مردم با مصرف مرکبات با کیفیت منطقه جنوب کرمان که به طور عمده در شهرستان‎ های جیرفت و عنبرآباد تولید می ‎شود علاوه بر تقویت اقتصاد ملی به سلامت خود و خانواده کمک کنند.
سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تولید می شود.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبارجنوب را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.