سلحشور سالاری شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مسابقه آزاد (اپن) تنیس روی میز 32 نفر شرکت کننده از شهرستان های جنوب استان کرمان و یک شرکت کننده از استان فارس در چهار گروه هشت نفری با هم به رقابت پرداختند.
وی ادامه داد: در پایان این مسابقات هادی شفیعی مجاز، صالح امیری و احسان بحرآسمانی به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
رئیس اداره ورزش و جوانان جیرفت اظهار کرد: نفرات برتر این مسابقات جوایز خود را برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور اهداء کردند.
وی تصریح کرد: مسابقات آزاد تنیس روی میز جنوب استان کرمان با هدف ارتقاء ورزش تنیس روی میز این منطقه برگزار شد.
سالاری بیان کرد: تقویت هوش و حافظه، افزایش تمرکز و دقت، جلوگیری از بیماری آلزایمر، تقویت قوه بینایی و دید و درگیر بودن تمام اعضا و جوارح بدن در این ورزش از ویژگی های ورزش تنیس روی میز است.
وی با بیان اینکه تنیس روی میز اولین رشته سرعتی در بین رشته های راکتی دنیاست خاطرنشان کرد: فعالیت همزمان 2 نیم کره مغز، دومین رشته سخت ورزشی به لحاظ وضعیت بدنی (بعد از پرش با نیزه)، پرجمعیت ترین رشته ورزشی، رشته ای به اندازه یک وزنه بردار قدرت، یک دونده سرعت، یک ژیمناستیک انعطاف و شطرنجی با 160 کیلومتر در ساعت از دیگر محاسن ورزش تنیس روی میز است.
این مسابقات به مناسب بزرگداشت یاد و خاطره درگذشتگان زلزله غرب کشور برگزار شد.
تنیس روی میز توسط فدراسیون جهانی تنیس روی میز که در سال 1926 تأسیس شد، اداره می ‌شود و از سال 1988 تنیس روی میز به ورزش‌ های المپیک اضافه شد.
23 هیات ورزشی فعال با هفت هزار وزشکار در شهرستان جیرفت سازماندهی شده است.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.