به گزارش روز چهارشنبه اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان کرمان، یحیی صادقی ضمن تسلیت به بازماندگان زلزله غرب کشور گفت: این نهاد از هیچ کمکی برای کمک به زلزله زدگان دریغ نخواهد کرد و به همین منظور با بکارگیری حداکثر توان، بسیج امکانات و با استفاده از تمام ظرفیت ها برای جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی مردمی اقدام خواهد کرد.
وی ادامه داد: به همین منظور دفاتر و پایگاه های کمیته امداد در میادین اصلی شهرها، محل های برپایی نماز جمعه، مساجد و مراکز نیکوکاری در سراسر استان کرمان آماده جمع آوری کمک های مردمی است.
صادقی افزود: شماره حساب 2203136105 و شماره کارت 5859837000064879 نزد بانک تجارت به نام کمیته امداد نیز به منظور جمع آوری کمک های نقدی مردم نوع دوست استان کرمان در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه مردم خیر و نوع دوست می توانند از طریق کد ussd و با شماره گیری #8877*99* از طریق تلفن همراه خود نیز به هموطنان زلزله زده غرب کشور کمک کنند خاطرنشان کرد: شماره حساب 9999 بانک ملی به نام کمیته امداد نیز آماده جمع آوری کمک های نقدی مردم خیر و نوعدوست استان است.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان تاکید کرد: این نهاد در استان کرمان کمک های جمع آوری شده را با سرعت به دست آسیب دیدگان می رساند.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبانماه 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
کانون این زمین لرزه جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده زیان ها و آسیب های زیادی در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورده است.
شمار کشته ها و مصدومان بر اساس اعلام مسئولان تا ساعت 10:52 دقیقه روز دوشنبه در 430 کشته و هفت هزار و 640 مصدوم گزارش شده است و اکنون رئیس جمهوری و برخی از مسئولان برای بررسی وضعیت و برنامه ریزی در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب حضور دارند.
درپی وقوع زمین لرزه در غرب کشور، رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیتی به ملت ایران همه دستگاه های لشکری و کشوری را با همه توان و امکانات خود و سرعت عمل در کمک رسانی به آسیب‌ دیدگان فرا خواندند.
رئیس جمهوری نیز از لحظات اولیه وقوع زمین لرزه در تماس تلفنی با وزیر کشور و استاندارکرمانشاه دستورات لازم برای امداد رسانی سریع به حادثه دیدگان را صادر کرد و دیروز (سه شنبه) عازم این مناطق شد.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.