عباس بهرامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تمام نیاز مراکز درمانی شهرستانهای غرب کشور در زلزله اخیر به خون و فراورده های خونی تامین شده است افزود: اهداکنندگان از امروز همچون روزهای عادی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند زیرا ذخایر کافی از انواع گروهها و فراورده های خونی در استان کرمان موجود است.
وی تصریح کرد: مرکز خونگیری شریعتی روبروی مسجد جامع شهر کرمان (در شیفت صبح و عصر) و اداره کل انتقال خون کرمان واقع در بلوار 22 بهمن این شهر در ساعت های اداری آماده خونگیری از اهداکنندگان است.
مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون استان کرمان گفت: پایگاه های انتقال خون در شهرستان های سیرجان، رفسنجان، جیرفت و بم آماده دریافت خونهای اهداکنندگان است.
وی افزود: همراه داشتن کارت ملی، حداقل سن 18 سال و حداقل وزن 50 کیلوگرم از شرایط اولیه اهدای خون و رعایت آن برای اهدا کنندگان ضروری است.
پیش از این یک روز از حقوق کارکنان مس منطقه کرمان، 100 تخته موکت و 500 گالن نفت و آب توسط جمعیت هلال احمر استان و 6 کد عملیاتی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کرمان به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شده است و همچنین دستگاه های امدادرسان کرمان آمادگی خود را برای اعزام نیرو به غرب کشور اعلام کرده اند.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبانماه 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
کانون این زمین لرزه جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده زیان ها و آسیب های زیادی در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورده است.
شمار کشته ها و مصدومان براساس اعلام مسئولان تا ساعت 10:52 دقیقه روز دوشنبه در 430 کشته و هفت هزار و 640 مصدوم گزارش شده است و اکنون رئیس جمهوری و برخی از مسئولان برای بررسی وضعیت و برنامه ریزی در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب حضور دارند.
درپی وقوع زمین لرزه در غرب کشور، رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیتی به ملت ایران همه دستگاه های لشکری و کشوری را با همه توان و امکانات خود و سرعت عمل در کمک رسانی به آسیب‌ دیدگان فرا خواندند.
رئیس جمهوری نیز از لحظات اولیه وقوع زمین لرزه در تماس تلفنی با وزیر کشور و استاندارکرمانشاه دستورات لازم برای امداد رسانی سریع به حادثه دیدگان را صادر کرد و امروز (سه شنبه) عازم این مناطق شده است.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.