هادی سلطانی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان کرمان آمادگی اعزام نیرو و اقلام امدادی مورد نیاز زلزله زدگان غرب کشور را دارد افزود: دقایقی پیش، یکهزار تخته موکت و پنج هزار گالن آب و نفت توسط جمعیت هلال احمر استان از کرمان به مقصد مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شد.
وی تصریح کرد: هم اکنون تیم های درمان اضطراری و امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان برای کمک به مناطق زلزله زده غرب کشور در حالت آماده باش کامل هستند که در صورت اعلام نیاز سازمان امداد و نجات کشور اعزام خواهند شد.
**فراخوان کمک های مردمی هلال احمر کرمان برای کمک به زلزله زدگان
مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه مردم شریف کرمان با توجه به موانع و مشکلات ارسال کمکهای غیر نقدی، کمک نقدی بیشتری را مد نظر داشته باشند گفت: تمرکز اصلی جمعیت هلال احمر در جمع آوری کمکهای نقدی است تا بتواند براساس نیاز مردم آسیب دیده اقلام مورد نیاز را تهیه و ارسال کند.
وی افزود: بمنظور حفظ کرامت انسانی از جمع آوری هر گونه مواد فاسد شدنی و مستمعل اجتناب می شود.
سلطانی با اشاره به راه های متفاوت ارسال کمک های نقدی مردم نوعدوست کرمان برای یاری هموطنان زلزله زده در استان های غربی کشور اظهار کرد: مردم کرمان می توانند از طریق شماره حساب 99999 به نام جمعیت هلال احمر نزد بانک‌های ملی، ملت، صادرات، رفاه،‌ مسکن،‌ دی، تجارت،‌ سپه، پارسیان، شهر،‌ آینده و رسالت کمک های نقدی خود را پرداخت کنند.
وی گفت: همچنین شماره ارزی (دلار) 702070 و شماره حساب ارزی (یورو) 800300 نزد بانک ملی، شماره حساب ارزی (دلار) 1404440 نزد بانک ملت و مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان همچنین افزود: کد های دستوری #112*3*741* و #724* برای پرداخت آسان موبایلی آماده دریافت کمک های مردمی در استان کرمان است.
وی ادامه داد: شماره کارت 6104337770064606 نیز برای دریافت و ارسال کمک های نقدی به زلزله زدگان غرب کشور نیز توسط جمعیت هلال احمر ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبانماه 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
کانون این زمین لرزه جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده زیان ها و آسیب های زیادی در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورده است.
شمار کشته ها و مصدومان براساس اعلام مسئولان تا ساعت 16:20 روز دوشنبه در استان کرمانشاه 387 کشته و 6 هزار و 603 مصدوم است و اکنون مسئولان برای بررسی وضعیت و برنامه ریزی در منطقه حضور دارند و قرار است فردا رئیس جمهوری عازم مناطق زلزله زده شود.
درپی وقوع زمین لرزه در غرب کشور، رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیتی به ملت ایران همه دستگاه های لشکری و کشوری را با همه توان و امکانات خود و سرعت عمل در کمک رسانی به آسیب‌ دیدگان فرا خواندند.
رئیس جمهوری نیز از لحظات اولیه وقوع زمین لرزه در تماس تلفنی با وزیر کشور و استاندارکرمانشاه دستورات لازم برای امداد رسانی سریع به حادثه دیدگان را صادر کرد و فردا عازم این مناطق خواهد شد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار : بهنام احمدی *
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.